Celem projektu było zaprojektowanie warsztatów, które przygotują menedżerów do przeprowadzenia oceny rocznej pracowników w oparciu o jednolite kryteria i spójne podejście w prowadzonych rozmowach oceniających. W związku z przeprowadzoną w organizacji fuzją klientowi zależało, aby podwyższyć kompetencje menedżerów z zakresu prowadzenia rozmów oceniających i przygotować ich na sytuacje, w których konieczne będzie zastosowanie asertywnych reakcji. Istniało ryzyko, że pracownicy przyzwyczajeni do innego systemu ocen, podejdą do nowej skali ocen z nieufnością, podczas gdy celem oceny rocznej była analiza pracy pracowników i ustalenie możliwych kierunków rozwoju ich kompetencji na zajmowanym stanowisku.
Przygotowaliśmy program oparty na praktyce i podejściu warsztatowym, tak by uczestnicy mieli możliwość przeprowadzenia rozmowy i oceny rocznej ze swoim podwładnym. Aby podkreślić znaczenie rozmowy oceniającej, skupiliśmy się na podkreśleniu korzyści jakie płyną z tej formy aktywności menedżerskiej dla organizacji, ocenianego i oceniającego.
Dokonaliśmy standaryzacji kompetencji ? określiliśmy poziom zachowań na przykładzie 4 wybranych nazw kompetencji. Zapoznaliśmy uczestników ze strukturą rozmowy oceniającej i wyposażyliśmy ich w przydatne podczas rozmowy zasady i techniki komunikacji. Poruszone zostały kwestie dotyczące skuteczności ocen, jakie cele powinna ona spełniać oraz jakie cechy mają wpływ na skuteczność oceny pracownika.
Najciekawszym elementem był etap w którym poruszaliśmy temat trudnych sytuacji w rozmowie oceniającej – warsztatowo pracowaliśmy nad asertywną obroną swojego stanowiska.
Podczas warsztatów zostało wypracowane spójne podejście dla menedżerów w prowadzeniu rozmów oceniających. Uczestnicy pozyskali wiedzę dotyczącą procesu komunikacji z pracownikiem podczas rozmowy oceniającej i mieli okazję w praktyce przetestować i nauczyć się jak prowadzić rozmowę. Nabyli również umiejętności asertywnego reagowania w sytuacjach trudnych. Przez cały program doskonalili umiejętności oceniania kompetencji pracowników na poszczególnych stanowiskach w organizacji.
Dla wielu uczestników prezentowane modele i narzędzia były całkiem nowe. Mimo wszystko grupa podczas warsztatu z łatwością wypracowała korzyści płynące z wdrażania systemów okresowych ocen pracowniczych. Pozwoliło to zgromadzić mnóstwo sytuacji, w których ocena pracy ma szansę zaowocować efektywniejszą pracą zespołu bądź jednostki. Uczestnicy szkolenia mogli przećwiczyć symulację takiej rozmowy i dzięki temu wychodząc z sali szkoleniowej czuli się dużo pewniej. Zostali wyposażeni w umiejętności asertywnego reagowania i nie obawiali się (już tak bardzo) sytuacji trudnych.
Zobacz jak nasze działania dostosowane do specyfiki organizacji wpłynęły na komunikację i efektywność pracy liderów, brygadzistów i zespołów produkcyjnych.
Sprawdź rozwiązanieNasz dedykowany projekt rozwojowy, który aktywował otwartą, partnerską komunikację oraz wspólne szukanie rozwiązań przez pracowników i przełożonych.
Sprawdź rozwiązaniePrzeczytaj jak dobra diagnoza potrzeb i gra symulacyjna wpłynęły na współpracę w zespole i rozwój kompetencji dotyczących zarządzania czasem i projektami.
Sprawdź rozwiązanieZobacz jak gra symulacyjna, praca na wartościach i dobra zabawa pozwoliły zrozumieć pracownikom działania i wartości organizacji.
Sprawdź rozwiązaniePrzeczytaj jak nasz projekt oparty na dobrej zabawie pozwolił zbudować otwartą komunikację i zmotywował do współpracy wszystkich członków zespołu.
Sprawdź rozwiązanieJak przekonać pracowników, że realizacja celu i efekt ich działań zależy od świadomość wspólnego kierunku, zintegrowanych działań i sprawnej komunikacji.
Sprawdź rozwiązanieDowiedz się jak mądrze zmotywować menedżerów do realizacji postawionych przed nimi celów i usprawnić zarządzanie zespołami w czasie zmian organizacyjnych.
Sprawdź rozwiązanieJak zaprojektować skuteczny i przyjazny system komunikacji oraz przygotować ambitny rywalizujący zespół do pracy w konkurencyjnym środowisku.
Sprawdź rozwiązanie