Celem projektu było zaprojektowanie skutecznego systemu komunikacji oraz przygotowanie zespołu do pracy w konkurencyjnym środowisku i zwiększenie jego skuteczności w trudnych warunkach. Chodziło o stworzenie podłoża do otwartej i przyjaznej komunikacji i dostarczenie narzędzi umożliwiających skuteczne porozumiewanie się w zespole, złożonym z silnych charakterów o odmiennych typach osobowości i ogromnej potrzebie rywalizacji. Organizacji i uczestnikom projektu zależało przetestowaniu w praktyce skutecznych rozwiązań, które udoskonalą ich system porozumiewania się, pozwolą im rozwiązywać konflikty i dochodzić do porozumienia.
Jako pierwszy krok przeprowadziliśmy badanie potrzeb szkoleniowych. Zauważyliśmy bardzo mocną potrzebę rywalizacji uczestników szkolenia. Silne osobowości, które wyraźnie zaznaczały swój teren. Ambitne i zaangażowane w pracę, a jednocześnie często wchodzące w konflikty, bez umiejętności efektywnego ich rozwiązywania.
Program szkolenia przygotowaliśmy w oparciu o realne sytuacje, wykorzystaliśmy liczne symulacje, które dały uczestnikom przestrzeń dla rozwiązywania konfliktów oraz praktyczne usprawnienie procesu komunikacji. Pojawiły się takie gry jak Symbole, Wulkan, Budowla.
Korzyścią wynikającą z symulacji było aktywne doświadczenie skuteczności komunikacji w trudnych warunkach takich jak presja czasu czy niepewność. Gry stanowiły próbę rzeczywistości, którą uczestnicy mogli obserwować, oceniać, wyciągać wnioski i podejmować konkretne decyzje, widząc ich skutki.
Mocną stroną warsztatu było wzbudzenie zainteresowania uczestników szkolenia. Ich ogromne zaangażowanie w pracę i chęć rozwoju przełożyła się na ich łatwość wchodzenia we wszystkie formy aktywności. Realizując poszczególne zadania uczestnicy rejestrowali konkretne rozwiązania, które mogliby wdrożyć w życie. Ogromnie ważne podczas pracy było zbudowanie poczucia bezpieczeństwa, które znacznie wpłynęło na otwartość. Uczestnicy nie mieli oporów aby dzielić się swoimi refleksjami. Z łatwością przyznawali się do popełnianych przez siebie błędów. W powietrzu czuć było współpracę i chęć wypracowania najkorzystniejszych rozwiązań.
W czasie warsztatów uczestnicy mieli okazję:
Podczas szkolenia uczestnicy dostrzegli obszary, w których wykorzystanie ww.doświadczeń i narzędzi poznanych na warsztatach, znacznie wpłynie na rozwój ich kompetencji w zakresie komunikacji i rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
Zobacz jak nasze działania dostosowane do specyfiki organizacji wpłynęły na komunikację i efektywność pracy liderów, brygadzistów i zespołów produkcyjnych.
Sprawdź rozwiązanieNasz dedykowany projekt rozwojowy, który aktywował otwartą, partnerską komunikację oraz wspólne szukanie rozwiązań przez pracowników i przełożonych.
Sprawdź rozwiązaniePrzeczytaj jak dobra diagnoza potrzeb i gra symulacyjna wpłynęły na współpracę w zespole i rozwój kompetencji dotyczących zarządzania czasem i projektami.
Sprawdź rozwiązanieZobacz jak gra symulacyjna, praca na wartościach i dobra zabawa pozwoliły zrozumieć pracownikom działania i wartości organizacji.
Sprawdź rozwiązaniePrzeczytaj jak nasz projekt oparty na dobrej zabawie pozwolił zbudować otwartą komunikację i zmotywował do współpracy wszystkich członków zespołu.
Sprawdź rozwiązanieJak przekonać pracowników, że realizacja celu i efekt ich działań zależy od świadomość wspólnego kierunku, zintegrowanych działań i sprawnej komunikacji.
Sprawdź rozwiązanieDowiedz się jak mądrze zmotywować menedżerów do realizacji postawionych przed nimi celów i usprawnić zarządzanie zespołami w czasie zmian organizacyjnych.
Sprawdź rozwiązanieJak można wypracować standardy oraz spójne podejście kadry zarządzającej w procesie prowadzenia rocznych rozmów oceniających pracowników?
Sprawdź rozwiązanie