fbpx Zarządzanie pracownikami – 4 klucze do zaangażowania pracowników – Brainstream

Zarządzanie pracownikami – 4 klucze do zaangażowania pracowników

Zarządzanie pracownikami - 4 klucze do zaangażowania pracowników

Zapytaj o szkolenie

Uczestnicy dzięki udziałowi w szkoleniu:
Zbudują postawę:

  • Dostrzegania potencjału pracowników
  • Budowania skutecznego zespołu
  • Otwartości na mocne strony pracowników

Rozwiną umiejętności:

  • Określania oczekiwań wobec pracowników
  • Rozpoznawania talentów, mocnych stron u pracowników i u siebie
  • Analizowania własnych działań pod kątem pracy zespołu
  • tworzenie profilu „talentowego” stanowiska
  • prowadzenia motywującej, „rozmowy o mocnych stronach”
  • wspierania rozwoju „rozmowa o karierze”

Zdobędą wiedzę pozwalającą wykorzystywać narzędzia:

  • 12 pytań do budowania zaangażowania pracowników
  • Określać cele rozwojowe pracownikom
  • Bank pytań do prowadzenia rozmowy coachingowej z pracownikiem

Program szkolenia

Moduł 1

TEST 12 PYTAŃ

Geneza 12 pytań – czyli mądrość zamknięta w tuzinie odpowiedzi

  • Jaką informację niesie dla menedżerów wynik testu?
  • Hierarchia pytań – metafora wspinaczki na szczyt.
  • Test 12 pytań – diagnozowanie stopnia przywiązania do środowiska pracy.
Moduł 2

4 KLUCZE - CZYLI WSKAZÓWKI SKUTECZNYCH MENEDŻERÓW "4 Klucze" a "Test 12 pytań"

„4 Klucze” a „Test 12 pytań”

  • W jaki sposób najlepsi menedżerowie uzyskują celujący wynik „12 x zdecydowanie tak”?
  • Case study: trzy dylematy menedżera.

Klucz I: jak wybrać właściwą osobę?

  • Talent a umiejętności, kompetencje i wiedza ? czym jest „talent” i dlaczego nie można się go nauczyć?
  • Talent i motywacja: w jaki sposób wykorzystanie talentów uruchamia „ośrodki przyjemności”?
  • Typy talentów: w dążeniu do celu, myśleniu i relacjach z innymi.
  • Moje talenty ? autodiagnoza.
  • Diagnoza talentów ? wybrane narzędzia coachingowe. Warsztat.
  • Czy każde stanowisko wymaga talentu? ? analiza kluczowego stanowiska.
  • Analiza mojego zespołu: jakie talenty posiadają pracownicy i jak je najlepiej wykorzystać?

Celem modułu jest rozpoznawaie czym jest talent i jak dobierać ludzi do zespołu.

Klucz II : jak precyzować oczekiwania wobec tej osoby?

  • Ćwiczenie „Lista pytań kontrolnych” – formułowanie oczekiwań.
  • Stawianie oczekiwań – droga a cel.
  • Cztery pokusy przy stawianiu celów.
  • Inspirująca rozmowa podsumowująca wyniki – warsztat.

Celem modułu jest umiejętność stawiania oczekiwań pracownikom.

Klucz III : jak motywować tę osobę?

  • Doświadczenie – na czym koncentruję się w myśleniu o pracownikach? Na mocnych czy na słabych stronach?
  • Efekt Pigmaliona jako czynnik wydobywania i przyspieszania rozwoju talentów.
  • Kontakt z pracownikiem i uważność menedżerska. Quiz: co wiesz o pracowniku?
  • Rozmowa o mocnych stronach pracownika – warsztat.

Celem modułu jest rozwój umiejętności motywowania pracowników oraz analiza wiedzy na temat pracowników.

Klucz IV: jak wpływać na rozwój tej osoby?

  • Rozwój a awans.
  • Rozwój pracownika ? studium przypadku z realności uczestników.
  • Którym pracownikom warto poświęcać najwięcej czasu?
  • Rozmowa o aspiracjach i karierze ? warsztat.
Moduł 3

PROJEKTOWANIE POZYTYWNEJ ZMIANY

Określanie indywidualnych celów

  • Który z obozów spośród 12 pytań chcę wzmocnić?
  • Jaki wynik chcę osiągnąć?
  • Co przez to chcę uzyskać?

Poszerzenie dostępnej puli działań

  • Jakie działania są możliwe? Praca warsztatowa w oparciu o:
    → działania wypracowane w I module,
    → podpowiedzi z „4 Kluczy”,
    → inwencję i twórczość,
    → podsumowanie wyników i wymiana na forum.

Szkolenie poprowadzi

Opinie uczestników

Zapytaj o szkolenie!








Masz pytania? Zadzwoń +48 691 495 816

Sprawdź również

Zaprezentuj się profesjonalnie

    Wywieranie wpływu i budowanie relacji

      Wspieranie rozwoju pracownika