fbpx Wywieranie wpływu i budowanie relacji – Brainstream

Wywieranie wpływu i budowanie relacji

Wywieranie wpływu i budowanie relacji

Zapytaj o szkolenie

CELE PROJEKTU

Uczestnicy dzięki udziałowi w szkoleniu:

Rozwiną kompetencje i umiejętności:

  • w obszarze efektywnej komunikacji,
  • elastyczności i umiejętności dopasowania,
  • świadomości swojego naturalnego stylu komunikacji, atutów i zagrożeń,
  • znajomości stylów rozwiązywania konfliktów,
  • efektywnych technik rozwiązywania konfliktów,
  • elementów asertywności w budowaniu współpracy,
  • technik perswazji i wpływu,
  • budowania dopasowanej argumentacji.

Otrzymają narzędzia:

  • Zalecenia do skutecznej komunikacji w związku z różnicami typologicznymi.
  • Kwadrat Ofmana.
  • Test – style rozwiązywania konfliktów.
  • Techniki asertywne : feedback, prośba, odsłanianie intencji, obrona przed presją i manipulacją, stawianie granic, reagowanie na krytykę.
  • Test – poziom asertywności w różnych obszarach życiowych.
  • Techniki wpływu wg. Cialdiniego.

Program szkolenia

Moduł 1

Style komunikacji i budowania relacji na podstawie typologii DISC:

  • Diagnoza charakterystycznych elementów każdego stylu – wartości i cechy kluczowe.
  • Pułapki i bariery komunikacyjne.
  • Interwencje komunikacyjne, w celu lepszego zrozumienia, słuchanie na różnych poziomach
Moduł 2

Relacyjność i współpraca vs skuteczność i dbałość o własne cele

  • Test – style rozwiązywania konfliktów.
  • Od rywalizacji do współpracy – Gra „Dylemat Więźnia”.
  • Omówienie gry i skutecznej strategii „wymuszającej” współpracę.
  • Pułapka założeń, poziom zaufania i interpretacja decyzji drugiej strony.
  • Dominacja czy uległość? – skuteczne techniki budowania długofalowej współpracy.
  • Analiza wyników testu – rozkład wartości pomiędzy: Unikanie, Współpraca, Kompromis, Rywalizacja, Uległość – omówienie i rekomendacje.
  • Detektory, źródła i poziomy logiczne konfliktów.
  • Docenić konflikt – jako naturalny proces społeczny i czynnik rozwoju.
Moduł 3

„Stanowczo, łagodnie, bez lęku” - asertywność w biznesie, budowanie relacji i siły osobistej:

  • Test diagnozujący poziom asertywności w różnych obszarach życia.
  • Definicja i uwspólnienie pojęcia pozycji życiowych – dyskusja.
  • Asertywność w komunikacji – ćwiczenie rozsypanka.
  • Omówienie wybranych technik asertywnych – adekwatnych i przywołanych przez Uczestników np. asertywna odmowa, odsłanianie intencji, feedback, prośba, stawianie granic, obrona przed presją i manipulacją, reagowanie na krytykę.
Moduł 4

Wywieranie wpływu na innych:

  • Klasyczne zasady i techniki wywierania wpływu wg Cialdiniego;
  • Wzajemność, Zaangażowanie i konsekwencja, Społeczny dowód słuszności, Lubienie i sympatia, Autorytet, Niedostępność, Kontrast, Wzajemność, Perswazja racjonalna.
  • Komunikacja nastawiona na rezultat – język wpływu.
  • Praca nad studium przypadku – budowanie skutecznej argumentacji.

Szkolenie poprowadzi

Opinie uczestników

Zapytaj o szkolenie!








Masz pytania? Zadzwoń +48 691 495 816

Sprawdź również

Zarządzanie pracownikami – 4 klucze do zaangażowania pracowników

    Zaprezentuj się profesjonalnie

      Wspieranie rozwoju pracownika