fbpx Zaprezentuj się profesjonalnie – Brainstream

Zaprezentuj się profesjonalnie

Zaprezentuj się profesjonalnie

Zapytaj o szkolenie

Uczestnicy dzięki udziałowi w szkoleniu:
Zbudują postawę:

  • Większej swobody w byciu na „scenie”
  • Pewności siebie w kontakcie z audytorium
  • Chęci poznania odbiorców i dostosowania prezentacji do ich charakterystyki
  • Budowania prezentacji przez pryzmat oczekiwanych rezultatów po jej przeprowadzeniu

Rozwiną umiejętności:

  • Budowania własnego, indywidualnego stylu prezentacyjnego
  • Określania celu, struktury i formy prezentacji
  • Budowania spójności między przekazem werbalnym a niewerbalnym (mowa ciała, proksemika)
  • Oddziaływania na zmysły audytorium
  • Radzenia sobie w trudnymi zachowaniami uczestników w trakcie prezentacji
  • Skupiania uwagi uczestników i budowania zainteresowania

Zdobędą wiedzę pozwalającą wykorzystywać narzędzia:

  • Arkusz Dlaczego? Co? Kto? Kiedy? Gdzie?
  • Struktura 4P
  • Konstrukcje prezentacji, np. story telling; Pecha Kucha

Program szkolenia

Moduł 1

Efektywna prezentacja

Uniwersalne zasady czy indywidualny styl?

  • Dyskusja na podstawie doświadczeń uczestników oraz obejrzanych przykładów filmowych ilustrujących różnorodne style i metody prezentacji.
  • Sformułowanie uniwersalnych reguł skutecznego wystąpienia
  • Pierwsza przymiarka do określania indywidualnego stylu prezentera
Moduł 2

Kto?

Wiarygodność i swoboda sceniczna prezentera

  • Wiarygodność i skuteczność prezentera a komunikacja niewerbalna
  • Budowanie wizerunku – jak Cię widzą, tak Cię piszą
  • Ekspresja i dynamika prezentera. Ćwiczenia para-teatralne mające na celu wyjście poza ustaloną strefę komfortu i przekraczanie blokad społecznych.
Moduł 3

Po co?

Projektowanie rezultatów wystąpienia

  • Dookreślanie rezultatu: „z czym wyjdą” z prezentacji jej uczestnicy? Case study
  • Kierunki możliwych celów prezentacji:
    → przekazać informacje?
    → przekonać do rozwiązania?
    → zmotywować do działania?
    → zabawić?
Moduł 4

Dla kogo?

Dopasowanie i przyjmowanie perspektywy odbiorcy

  • Techniki budowania kontaktu z uczestnikami
  • Przyjmowanie perspektywy odbiorców w prezentacji perswazyjnej – zasada 4P
    → Pozycja: odniesienie do sytuacji odbiorcy
    → Problem: jakie wyzwanie lub decyzja stoi przed audytorium?
    → Podejścia: pokazywanie alternatywnych rozwiązań, budowanie wizerunku obiektywnego eksperta
    → Propozycja: w jaki sposób rekomendowane rozwiązanie rozwiąże problem odbiorcy?
Moduł 5

Efektywna struktura i forma prezentacji

  • Zasady konstrukcyjne skutecznego wystąpienia
    → Przejrzysta struktura a poziom zapamiętania treści. Ćwiczenie
    → Efekt pierwszeństwa (mocne otwarcie)
    → Efekt świeżości (finalne przesłanie)
    → Key message i rola powtórzeń

Przykłady aktualnie wykorzystywanych struktur wystąpień

  • story telling: budowanie fabuły
  • Pecha Kucha: 20 slajdów x 20sekund = 6 min 40 sekund

Zmysły w prezentacji

  • Prezentacja wzrokowa, słuchowa i kinestetyczna.
  • Przykłady z elementem autodiagnozy
  • Skuteczne i nieefektywne wykorzystanie grafiki w prezentacji: dyskusja na podstawie przykładów
  • Wykorzystanie ilustracji i eksponatów

Mocne otwarcie prezentacji i przyciągnięcie uwagi

  • ćwiczenia w dwójkach z wykorzystaniem metody MVC.
  • ćwiczenie na forum, informacje zwrotne
Moduł 6

Projektowanie i prezentowanie wystąpień

Projektowanie i prezentowanie wystąpień

  • Uczestnicy przygotowują prezentacje w małych grupach
    (ze względu na zapotrzebowanie poszczególnych osób lub całej grupy szkoleniowej mogą to być prezentacje PP lub wprawki prezentacyjne dowolnego fragmentu wystąpienia, ważnego z punktu widzenia uczestników)
  • wykorzystanie inspirujących eksponatów (różnorodne przedmioty przygotowane na użytek warsztatu, mogące służyć jako przykład i ilustracja podczas wystąpienia) – opcja

Szkolenie poprowadzi

Izabela Żyłka

Coach, Trener, Cert. FRIS, Mindsonar, MTQ48 (odporność psychiczna)

Trener, praktyk biznesu. Ukończyła Wyższą Szkołę Handlu i Prawa w  Warszawie na Wydziale Ekonomii, o kierunku  menadżerskim. Szkoli i wspiera trenerów i konsultantów od 20 lat, projektując programy rozwojowe i szkoleniowe dedykowane trenerom.  Jest absolwentką studium Train the Trainers prowadzonego przez WIFI Austria. Prowadzi szkolenia dla różnorodnych branż i sektorów. Umiejętnie łączy wiedzę teoretyczną z doświadczeniem biznesowym. Specjalizuje się w obszarach, rozwój kompetencji menadżerskich, executive coaching oraz coaching, rozwój talentów, sprzedaż. W pracy trenersko szkoleniowej ważne są dla niej mierzalne rezultaty działań oraz efektywność procesów szkoleniowych.

Opinie uczestników

Zapytaj o szkolenie!








Masz pytania? Zadzwoń +48 691 495 816

Sprawdź również

Zarządzanie pracownikami – 4 klucze do zaangażowania pracowników

    Wywieranie wpływu i budowanie relacji

      Wspieranie rozwoju pracownika