Zdobędą WIEDZĘ dotyczącą:
- Odpowiedzialności menedżerów w zakresie wspierania pracowników.
- Działań menedżerskich budujących i utrzymujących zaangażowanie pracowników w procesie wsparcia.
- Podejścia do współpracy z „młodym pokoleniem” – proces pracy z adeptem.
- Angażowania i motywowania dostosowanego do odbiorców.
- Charakterystyki poszczególnych etapów pracy rozwojowej z pracownikiem.
- Udzielania wsparcia i dawania informacji zwrotnej.
Rozwiną KOMPETENCJE i umiejętności:
- Wdrażanie nowego pracownika.
- Rozwijanie pracowników poprzez budowanie kompetencji i zaangażowania na różnych etapach rozwoju pracownika: od Adepta do Eksperta.
→ Pierwsza rozmowa kontraktująca z nowym pracownikiem.
→ Kontraktowanie z pracownikami na kolejnych etapach rozwoju. - Prowadzenia rozmów rozwojowych i wyznaczania celów w tym obszarze.
- Rozwijania poprzez udzielania i przyjmowanie informacji zwrotnej:
→ Informacji zwrotnej w stylu dyrektywnym.
→ Informacji zwrotnej w stylu coachingowym – angażującej pracownika w samoocenę
i wyznaczanie sobie celów do rozwoju. - Poszukiwania informacji zwrotnej.
- Motywowanie pracowników do rozwoju w codziennej pracy menedżerskiej, np. podczas:
→ Delegowania i monitorowania zadań.
→ Radzenie sobie z oporem pracownika spowodowanym niechęcią do rozwoju i/lub porażkami. - Uwzględnienie różnic pokoleniowych w procesie rozwojowym w odniesieniu do:
→ Kompetencji (proces uczenia).
→ Zaangażowania.
Otrzymają narzędzia:
- Charakterystyka pokoleń BB, X, Y/Z i sposoby ich motywowania oraz rozwijania.
- 4 etapy rozwoju pracownika – od Adepta do Eksperta.
- Rozmowa kontraktująca.
- Rozmowa rozwojowa.
- Matryca diagnozy potencjału pracownika.
- Pytania aktywizujące:
→ W rozmowie kontraktującej.
→ W rozmowie rozwojowej.
→ Do autodiagnozy potencjału pracownika.
→ Do poszukiwania informacji zwrotnej. - Modele informacji zwrotnej: FUKO, Z.
- Model rozmowy feedbackowej w stylu coachingowym: GOLD.