fbpx Storytelling w sprzedaży ? oczaruj swojego klienta – Brainstream

Storytelling w sprzedaży ? oczaruj swojego klienta

Storytelling w sprzedaży ? oczaruj swojego klienta

Zapytaj o szkolenie

Jak nie bać się o swój produkt czy nawet całą firmę, gdy wokół coraz szybciej wyrasta konkurencja, która równie mocno trafia do podobnego klienta? Trzeba się wyróżnić w sposobie budowania relacji z klientami.

Jak? O tym dowiesz się więcej na szkoleniu ? Storytelling w sprzedaży ? oczaruj swojego klienta.

Etykieta, logo, nazwa firmy nie wystarczą jednak, by skutecznie zapaść w pamięć klientów jako coś wyjątkowego. Za sprzedawcą / przedstawicielem firmy musi stać dobra historia, która angażuje i przyciąga do ciągłego kontaktu. Opowiadanie takich historii, storytelling, to podstawa tworzenia nowoczesnych strategii sprzedażowych, wizerunkowych, ale także produktowych i relacyjnych.

Podczas warsztatu omówiony zostanie proces powstawania opowieści jako narzędzia sprzedażowego od etapu poszukiwań najważniejszych wartości i wyróżników firmy, przez tworzenie fabuły opowieści, po poszukiwanie odpowiednich językowych form wyrazu w realiach uczestników szkolenia. Dzięki formie ćwiczeniowej każdy uczestnik będzie miał możliwość sprawdzenia, pod okiem trenera, swoich umiejętności budowania historii oraz budowania atrakcyjnych opowieści sprzedażowych.

Odkryj siłę relacyjnego podejścia do klienta poprzez opowiadanie inspirujących historii.

Program szkolenia

Moduł 1

Jak stworzyć atrakcyjną opowieść sprzedażową?

  • Marketing wartości w budowaniu silnej pozycji konkurencyjnej
    • Misja i wartości firmy – wprowadzenie do zagadnień budowania marki w oparciu o system wyznawanych wartości
    • Model prosumencki w kontakcie z klientem ? jak zdobywać lojalnych klientów?
    • Oddziaływanie na klienta i jego intencje zakupowe ? co decyduje o chęci zakupu?
    • case study: Campbell?s vs Progresso ? analiza badań dotyczących intencji zakupowych na przykładzie dóbr ze zbudowaną historią produktu
  • Matryca wartości ? narzędzie ?drzewo marki?
    • Rozbiór na czynniki pierwsze ? analiza firmy/produktu pod kątem wyznawanych wartości, wyróżników i osobowości
    • ćwiczenie: drzewo marki ? wprowadzenie narzędzia identyfikacji wartości związanych z marką, porównanie wartości pożądanych przez klientów z reprezentowanymi w rzeczywistości przez firmę/produkt, tworzenie trzonu wartości do komunikowania z konsumentami; uczestnicy nauczą się poprawnie wyznaczać cele w obrębie wartości w komunikacji w konsumentami, identyfikować prowadzone działania potwierdzające wyznawany system wartości
Moduł 2

Bohaterowie w budowaniu marki ? jak wykorzystać autentyczne zdarzenia z historii firmy do stworzenia opowieści o pochodzeniu

  • Historie założycielskie
    • rozpoznawalne postaci z firmy ? osobowościowe wyróżniki na tle konkurencji, jak wykorzystać historie pojedynczych osób do tworzenia opowieści?
    • historie założycielskie jako ?storytelling bez opowiadania? ? eksponowanie wybitnych sylwetek jako historie z pośrednim przedstawianiem wartości,
    • case study: Bill Gates i Paul Allen, Steve Jobs ? mitologia współczesności, jak jedna osoba może być synonimem całej firmy?
  • Bieżąca działalność ? akcja w Twojej historii
    • Case study: Anita Roddick i Body Shop ? przykład marki budującej historie wokół codziennych pragmatycznych decyzji biznesowych, spójność i konsekwencja jako najistotniejsze wyznaczniki skutecznej historii,
    • ćwiczenie: wehikuł czasu ? symulacja reakcji na przełomowe sytuacje w firmie, tworzenie historii potwierdzających słuszność podejmowanych decyzji, budowanie ciągłości i tradycji marki
Moduł 3

Bohaterowie w budowaniu marki ? jak wykorzystać autentyczne zdarzenia z historii firmy do stworzenia opowieści o pochodzeniu

  • Toposy i archetypy storytellingu w biznesie ? rodzaje, typologia, rozpoznawanie w praktyce
    • Funkcje archetypów w biznesie ? tworzenie automatycznych skojarzeń ze znanymi motywami kulturowymi, czyli jak powiedzieć milion słów wypowiadając tylko jedno
    • case study: everyman z Tesco, mędrzec i błazen Orange ? brand heroes jako archetypy, skuteczność korzystania z charakterystycznych postaci w komunikacji z klientem, intermedialność ?maskotek firmy?, czyli jak dobrze stworzony bohater przedostaje się do internetu i mediów?
  • Osobowość marki ?spójna komunikacja przez postaci opowieści
  • Ćwiczenie ? uczestnicy nauczą się budować koncepcję opisu osobowości marki na podstawie wybranych przez siebie archetypów odwołujących się do reprezentowanych przez firmę/produkt wartości
Moduł 4

Język opowieści ? lingwistyczne wyznaczniki sugestywnych opowieści biznesowych

  • Podstawowe zasady tworzenia złożonych historii
    • Schemat opowieści: konflikt, misja, charakterystyczne postaci, wyzwania, przemiana, morał, dramaturgia;
    • presupozycje i wyrażenia wprowadzające ? mechanizmy językowe ułatwiające tworzenie sugestywnych opowieści
    • case study: Snickers, Spirte ? jak firmy wykorzystują schemat bajki do tworzenia sugestywnych komunikatów
  • Storytelling w praktyce
    • Ćwiczenie: 4×4 ? uczestnicy wykorzystają narzędzie macierzy QUAD do stworzenia schematu opowiadania o swojej firmie/produkcie, wykorzystując szesnaście słów-kluczy. Za pomocą narzędzia QUAD uczestnicy będą w stanie znaleźć niepowtarzalne, bogate językowo sposoby opowiedzenia o swojej ofercie odwołując się do znanych symboli, a przez to zwiększą swoją siłę przekazu

Szkolenie poprowadzi

Grzegorz Olifirowicz

Przekłada świat gier na biznes

Nazywam się Grzegorz Olifirowicz i przekładam świat gier na ludzki. A w zasadzie na biznesowy. Zajmuję się grywalizacją, czyli wykorzystaniem elementów gier w biznesie. Jestem też autorem książki ?Gamifikacja ? 100 sposobów gamifikacji Twojego biznesu?. Prowadzę działalność konsultacyjną dla przedsiębiorców, pomagając im usprawnić ich projekty. Jestem też członkiem zarządu Fundacji TEAM Teatrikon, bloggerem, trenerem umiejętności miękkich (zwłaszcza komunikacji), absolwentem anglistyki, członkiem honorowym Europejskiego Forum Studentów AEGEE-Lublin, albo po prostu zwykłym-niezwykłym gościem z Lubelszczyzny. Pomagałem w realizacji kilkunastu projektów animacyjno-szkoleniowych, jak i przeprowadzałem szkolenia wzdłuż i wszerz kraju dla polskich oraz zagranicznych odbiorców.

W 2015 roku zaczęła się moja przygoda ze światem startupów, innowacji oraz gier wideo. Byłem CMO studia gier Mutated Byte, a potem przez krotki czas scenarzystą w studio K202.

W pracy trenera najbardziej skupiam się na praktycznych aspektach omawianych zagadnień. Dzięki wykorzystaniu metody warsztatowej oraz procesu Kolba staram się, by na moich zajęciach to uczestnicy sami dochodzili do odkryć i olśnień w temacie. Dodatkowo, wykorzystuję i opracowuję też wiele gier szkoleniowych, które zwiększają poziom zaangażowania emocjonalnego uczestników podczas szkolenia.

Opinie uczestników

"Dzielę się moimi wrażeniami po szkoleniu: świetnie poprowadzone, bardzo dużo z niego wyniosłam. Kilka lat temu uczestniczyłam już w szkoleniu TtT, ale nie dało mi ono tyle, co to ostatnie. Tam nacisk położony był na autoprezentację, a tu na to, żeby skutecznie kogoś czegoś nauczyć. Dokładnie o to mi chodziło. Ankieta przed szkoleniem -miłe zaskoczenie!"

ANNA OBŁOZAUrząd Marszałkowski Woj. Mazowieckiego

?Szkolenie w pełni spełniło moje oczekiwania i cel został zrezalizowany. Trener Iwo jest świetnym trenerem ! Prowadzi szkolenie rewelacyjnie, to właśnie gry i ćwiczenia a przede wszystkim trener są atutami tego szkolenia !?

Magdalena Rudecka-Leśniak, Specjalista ds. szkoleń,Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych

"Szkolenie w formie warsztatowej zostało przeprowadzone profesjonalnie, rzeczowo i sprawnie"

Dorota Ded, Dyrektor ds. HR Toyota Bank

"Szkolenie przebiegało w atmosferze współpracy, trener dopasowywał jego przebieg do potrzeb grupy szkoleniowej, której uczestnikami byli pracownicy działów Hr - HRBP"

Marzena Tkaczyk, Specjalista ds. Administracji kadrowej Towarzystwo finansowe SKOK

"Szkolenie spotkało się z bardzo dobrym odbiorem pracowników - co zostało wyrażone w ankietach. :)"

Katarzyna Iwanowska, Dyrektor Departamentu Ryzyka KorporacyjnegoING BANK ŚLĄSKI

Pragniemy wyrazić wysoką ocenę programu oraz treści merytorycznych podczas szkolenia

Grażyna Portas, Prezes ZarząduFiat Bank Polska

"Uczestnicząc w szkoleniu, byłem mile zaskoczony zarówno nowatorskim podejściem do przekazywania wiedzy jak i samym poziomem posiadanym przez trenera"

Tomasz Skrobisz, Dyrektor ds. TechnicznychCoca-Cola

?Szkolenie zostało przeprowadzone na wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym. Trener okazał się autorytetem w swojej dziedzinie. Nawiązał doskonały kontakt z uczestnikami i wykazał się dużą umiejętnością aktywizowania grupy?

Waldemar Grudzień , Prezes ZarząduCompu Group Medical

Zapytaj o szkolenie!








Masz pytania? Zadzwoń +48 691 495 816

Sprawdź również

Jak być szczęśliwym i efektywnym, czyli Twój Well-being.

    ABC Managera