fbpx ABC Managera – Brainstream

ABC Managera

Naucz się, jak budować autorytet w zespole i rozpocznij swoją drogę managera!

Dlaczego powstał ten kurs?

Organizacje nastawione są na coraz silniejszą komunikację, współpracę i cechy przywódcze współczesnych managerów. Osiąganie założonych celów jest niemożliwe bez ścisłego kontaktu ze współpracownikami. Zwłaszcza w sytuacji objęcia nowej roli lub awansu z zespołu trudno zachować równowagę w kontakcie nieformalnym a zawodowym.

Warsztat budowania autorytetu odpowiada na pytanie jak łączyć różne style zarządzania, by utrzymywać efekt synergii w zespołach i dobrą atmosferę współpracy bez tracenia autorytetu przełożonego. Poruszając zagadnienia nowoczesnego leadershipu, wskazuje metody łączenia relacji koleżeńskich z pozycją zawodową przez tworzenie atmosfery pracy, prowadzenie rozmów z pracownikami, zarządzanie kryzysowe i ustanawianie reguł współpracy.

Cele szkolenia:
  • Poznasz różne style zarządzania i nauczysz się dobierać najlepsze dla własnej sytuacji zawodowej.
  • Nauczysz się rozróżniać sytuacje, w których jesteś przede wszystkim kolegą, a kiedy przełożonym.
  • Dowiesz się jak skutecznie motywować swoich kolegów z pracy przez rozmowy krytykujące, pochwały i udzielanie informacji zwrotnej.
  • Dowiesz się jak postępować, gdy pracownik zechce wykorzystać dobre relacje do własnych korzyści.
  • Nauczysz się identyfikować zagrożenia w sytuacjach konfliktowych.
  • Poznasz techniki budowania autorytetu bez utraty dobrych relacji.

Program szkolenia

Moduł 1

Pierwszy spośród równych? ? gdy lider pochodzi z zespołu

  • Władza a autorytet ? lider formalny i nieformalny
  • Rodzaje autorytetu i ich wykorzystanie
  • Management 3.0 i empowerment
  • Źródła władzy ? dlaczego mają się mnie słuchać?
Moduł 2

Style zarządzania ? dostosowywanie do sytuacji

  • Lider relacyjny czy lider zadaniowy? ? test stylu przewodzenia
  • Orientacja na ludzi a orientacja na zadania – specyfika sytuacji
  • Dojrzałość zawodowa pracowników a optymalny styl kierowania ? czy delegować można każdemu?
  • Zachowania budujące autorytet w wymiarze wiarygodności
Moduł 3

Ustanawianie reguł gry

  • Tworzenie ramowych planów współpracy
  • Określanie pionowych i poziomych zasad komunikacji
  • Klarowne formułowanie oczekiwań
  • Sfery kontaktu ? wyznaczanie granic bezpieczeństwa funkcjonalnego
Moduł 4

Style komunikacyjne ? jak się porozumiewać?

  • Kultura informacji zwrotnej ? jak krytykować i chwalić, wzmacniając relacje?
  • Autodiagnoza stylu komunikowania się ? badanie pól wpływu interpersonalnego
  • Manager a zespół ? jakie informacje przekazywać podwładnym? ? metoda sita informacji
  • Przekazywanie niepopularnych decyzji a utrzymywanie autorytetu
Moduł 5

Autorytet przez motywowanie

  • Jakie są potrzeby mojego zespołu i jak je skutecznie identyfikować?
  • Potrzeby indywidualne pracowników ? czy wykorzystywać informacje uzyskane prywatnie? ? budowanie granic zaufania
  • Identyfikowanie kotwic motywacyjnych pracowników
  • Podstawowe błędy przekonywania i przekazywania celów
Moduł 6

Gaszenie pożarów ? zarządzanie konfliktem

  • Mechanizmy konfliktu ? rozpoznawanie punktów zapalnych
  • Źródła konfliktów w zespołach
  • Rozwiązywanie konfliktów ? style zarządzania w praktyce, case study
  • Delegowanie odpowiedzialności i zapobieganie konfliktom ? studium narzędzi komunikacyjnych i coachingowych

Szkolenie poprowadzi

Iwo Konopek

Trener Trenerów, Mentor

Trener, rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, coach, socjolog i pedagog. Specjalista od rozwoju osobistego i szkoleń managerskich. Prowokator zmian i inspirator do działania. Kreator wizerunku, trener autoprezentacji.

Doświadczenia menadżerskie budowałem kierując zespołami w kilku firmach. Były to zespoły sprzedażowe lub projektowe w takich organizacjach jak Empik czy Telbridge.

Od 7 lat niemal bez przerwy spotykam się na sali szkoleniowej z kadra zarządzającą różnych firm i organizacji.Naliczyłem niemal 700 dni pracy na sali w obszarach menadżerskich.Szczególnie mocno przywiązany jestem do koncepcji K. Blancharda oraz P. Lencioniego.

Opinie uczestników

"Dzielę się moimi wrażeniami po szkoleniu: świetnie poprowadzone, bardzo dużo z niego wyniosłam. Kilka lat temu uczestniczyłam już w szkoleniu TtT, ale nie dało mi ono tyle, co to ostatnie. Tam nacisk położony był na autoprezentację, a tu na to, żeby skutecznie kogoś czegoś nauczyć. Dokładnie o to mi chodziło. Ankieta przed szkoleniem -miłe zaskoczenie!"

ANNA OBŁOZAUrząd Marszałkowski Woj. Mazowieckiego

?Szkolenie w pełni spełniło moje oczekiwania i cel został zrezalizowany. Trener Iwo jest świetnym trenerem ! Prowadzi szkolenie rewelacyjnie, to właśnie gry i ćwiczenia a przede wszystkim trener są atutami tego szkolenia !?

Magdalena Rudecka-Leśniak, Specjalista ds. szkoleń,Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych

Zapytaj o szkolenie!








Masz pytania? Zadzwoń +48 691 495 816

Sprawdź również

Storytelling w sprzedaży ? oczaruj swojego klienta

    Jak być szczęśliwym i efektywnym, czyli Twój Well-being.