fbpx Sztuka Wywierania Wpływu – Brainstream

Sztuka Wywierania Wpływu

Sztuka Wywierania Wpływu

Zapytaj o szkolenie

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:

zdobędą wiedzę:

  • Techniki wywierania wpływu wg Cialdiniego
  • Mechanizm odróżniania wywierania wpływu od manipulacji
  • 3 dźwignie władzy
  • 10 technik budowania zaangażowania
  • Autodiagnoza komunikacyjna w zakresie wywierania wpływu
  • Wzory interakcji w wywieraniu wpływu

zbudują umiejętności:

  • naturalnie dostępnych metod wywierania wpływu i budowania autorytetu
  • dopasowania komunikacyjnego do stylu rozmówcy
  • radzenie sobie w trudnych sytuacjach menedżerskich
  • budowania zaufania w relacji z drugą osobą na podstawie elastycznego podejścia
  • wywierania wpływu bez odwoływania się do władzy formalnej
  • wykorzystywania technik asertywnych do budowania autorytetu i wiarygodności osobistej
  • prezentowania swoich poglądów w perswazyjny sposób

zdobędą wiedzę pozwalającą wykorzystywać narzędzia:

  • Model perswazji komunikacyjnej „Róża Leary’ego”
  • Technika judo w budowaniu autorytetu
  • Kwestionariusz diagnozujący umiejętności wykorzystywane do budowania autorytetu

Program szkolenia

Moduł 1

Naturalne i wyuczone sposoby budowania osobistej wiarygodności i wywierania wpływu

  • Co rozumiemy przez wywieranie wpływu? Dyskusja
  • Doświadczenie budujące poczucie wpływu – „Lądowanie na pustyni” lub „Wyprawa na Aconcaguę”. Zadaniem uczestników jest przekonanie innych do przyjętego przez siebie rozwiązania za pomocą naturalnie dostępnych im zasobów (wiedzy, technik, możliwości). Im większą siłę i wiarygodność osobistą ma dany uczestnik, tym łatwiej jest mu przekonać innych do własnego rozwiązania.
  • Wywieranie wpływu a manipulacja
  • Przypomnienie podstawowych technik wywierania wpływu wg Cialdiniego
    → Wzajemność
    → Zaangażowanie i konsekwencja
    → Społeczny dowód słuszności
    → Lubienie i sympatia
    → Autorytet
    → Niedostępność.
Moduł 2

Wywieranie wpływu w praktyce

  • Autodiagnoza komunikacyjna w zakresie swoich możliwości wywierania wpływu – kwestionariusz
  • Komunikacyjny model wywierania wpływu – „Róża Leary’ego”
  • 2 wymiary wywierania wpływu:
    → Dominacja (chęć narzucania własnego zdania) – Podległość (chęć podporządkowania się czyjemuś zdaniu)
    → Orientacja „ja” (zadaniowość i rywalizacja) – Orientacja „my” (relacje
    i współpraca)
  • Wzory interakcji w wywieraniu wpływu
    → Dominacja rodzi podległość
    → Podległość wzbudza dominację
    → Orientacja „my” buduje zespołowość
    → Orientacja „ja” wzbudza rywalizację
Moduł 3

Budowanie autorytetu i osobistej wiarygodności jako nieodzowny element wywierania wpływu

  • Technika judo, czyli rola asertywności w wywieraniu wpływu na innych i budowaniu autorytetu
    → Okazanie zrozumienia dla innego poglądu/zdania/stanowiska
    → Dostosowanie się do wymiaru wywierania wpływu stosowanego przez rozmówcę – wejście na ten sam poziom komunikacji
    → Asertywna komunikacja celu/potrzeby
  • 3 dźwignie władzy i ich wykorzystanie do budowania autorytetu i własnej wiarygodności, czyli jak wywierać wpływ nie korzystając z zależności formalnej
  • Władza organizacyjna – skorzystaj z tego gdzie (w strukturze firmy) jesteś
    → Oparta na strachu
    → Oparta na stanowisku
    → Oparta na możliwości nagradzania
    → Oparta na dostępie do zasobów
  • Władza osobista – skorzystaj z tego kim jesteś
    → Ekspercka
    → Osobowościowa
    → Społeczna/relacyjna
  • Władza oparta na wiedzy – skorzystaj z tego co wiesz
    → Oparta na relacjach (networking)
    → Oparta na informacjach
Moduł 4

Wywieranie wpływu a budowanie zaangażowania podwładnych

  • Autodiagnoza – kwestionariusz diagnozujący wykorzystywanie przez uczestnika umiejętności wywierania wpływu budujących zaangażowanie podwładnych.
  • Wywieranie wpływu a budowanie zaangażowania. Cztery podejścia, dziesięć technik:
  • Podejście siłowe. Techniki:
    → Zajmowanie stanowiska
    → Ukierunkowywanie
  • Podejście przekonywujące. Techniki:
    → Argumentacja
  • Podejście wpływające. Techniki:
    → Aktywne słuchanie
    → Docenianie
    → Wpływanie na innych
  • Podejście inspirujące. Techniki:
    → Kreowanie wizji
    → Budowanie poczucia wspólnoty
    → Podejmowanie pierwszych kroków
Moduł 5

Trudne sytuacje menedżerskie - praca na realnych case’ach uczestników

  • Trudne sytuacje menedżerskie a ich wpływ na osobistą wiarygodność menedżera
  • Jak rozwiązywać trudne sytuacje z zachowaniem dobrej relacji z podwładnym?
  • Warsztat umiejętności na przykładzie realnych zagadnień zawodowych uczestników.
    Formy warsztatu:
    → scenki,
    → symulacje,
    → dyskusja,
    → coaching grupowy.

Szkolenie poprowadzi

Opinie uczestników

Zapytaj o szkolenie!








Masz pytania? Zadzwoń +48 691 495 816

Sprawdź również

Zarządzanie pracownikami – 4 klucze do zaangażowania pracowników

    Zaprezentuj się profesjonalnie

      Wywieranie wpływu i budowanie relacji