Uczestnik po szkoleniu wie:
- Jakie działania menedżerskie podjąć wobec pracowników o różnych poziomach kompetencji
i motywacji? - Jak formułować cele dla pracowników o różnych poziomach kompetencji i motywacji?
- Jak prowadzić rozmowy z pracownikami o różnych poziomach motywacji?
Rozwijane umiejętności:
Uczestnik po szkoleniu potrafi:
- Zastosować w praktyce koncepcję Zarządzania Sytuacyjnego Blancharda.
- Diagnozować poziomy rozwoju pracowników w zadaniu.
- Elastycznie stosuje różne style zarządzania, dzięki czemu rozwija pracowników, wzmacnia ich motywację oraz buduje poczucie sensu i wiarę w sukces.
- Prowadzić rozmowy oraz podejmuje działania menedżerskie w stylu adekwatnym
do zdiagnozowanej sytuacji. - Wyznaczyć cele, zadania zgodnie z regułą SMART – buduje u pracownika poczucie sensu
z wykonywanej pracy i odpowiedzialność za rezultat.
Narzędzia:
- Zarządzanie sytuacyjne wg Blancharda.
- Strategie zarządzania pracownikami.
- Wskaźniki diagnostyczne poziomów rozwoju.
- Mapa zespołu – strategiczne podejście do zarządzania pracownikami.
- Zarządzanie zorientowane na rezultaty.
- Cykl komunikacyjny w zarządzaniu.
- SMART-schemat definiowania celów.
- Struktura rozmowy planującej / delegującej.