fbpx Przywództwo sytuacyjne – Brainstream

Przywództwo sytuacyjne

Przywództwo sytuacyjne

Zapytaj o szkolenie

Uczestnik po szkoleniu wie:

  • Jakie działania menedżerskie podjąć wobec pracowników o różnych poziomach kompetencji
    i motywacji?
  • Jak formułować cele dla pracowników o różnych poziomach kompetencji i motywacji?
  • Jak prowadzić rozmowy z pracownikami o różnych poziomach motywacji?

Rozwijane umiejętności:
Uczestnik po szkoleniu potrafi:

  • Zastosować w praktyce koncepcję Zarządzania Sytuacyjnego Blancharda.
  • Diagnozować poziomy rozwoju pracowników w zadaniu.
  • Elastycznie stosuje różne style zarządzania, dzięki czemu rozwija pracowników, wzmacnia ich motywację oraz buduje poczucie sensu i wiarę w sukces.
  • Prowadzić rozmowy oraz podejmuje działania menedżerskie w stylu adekwatnym
    do zdiagnozowanej sytuacji.
  • Wyznaczyć cele, zadania zgodnie z regułą SMART – buduje u pracownika poczucie sensu
    z wykonywanej pracy i odpowiedzialność za rezultat.

Narzędzia:

  • Zarządzanie sytuacyjne wg Blancharda.
  • Strategie zarządzania pracownikami.
  • Wskaźniki diagnostyczne poziomów rozwoju.
  • Mapa zespołu – strategiczne podejście do zarządzania pracownikami.
  • Zarządzanie zorientowane na rezultaty.
  • Cykl komunikacyjny w zarządzaniu.
  • SMART-schemat definiowania celów.
  • Struktura rozmowy planującej / delegującej.

Program szkolenia

Moduł 1

Wprowadzenie w tematykę szkolenia:

  • Omówienie programu szkolenia.
  • Przedstawienie celów szkolenia.
  • Rozpoznanie celów szkoleniowych uczestników.
  • Zakontraktowanie wspólnej.
Moduł 2

Jak dbać o rozwój i zaangażowanie pracowników? – Skuteczne style zarządzania wg koncepcji przywództwa sytuacyjnego K. Blancharda:

  • 3 podstawowe kompetencje menedżera wg zarządzania sytuacyjnego:
    → Diagnozowanie.
    → Elastyczność.
    → Współpraca dla wyników.
  • Przejście od stylu: „Zostaw, a potem ukarz” do „Pomóż ludziom dostawać piątki”.
  • Droga rozwoju pracownika od „Debiutanta” do „Mistrza:
    → Kompetencje i zaangażowanie – dwa wymiary rozwoju pracownika.
    → Diagnoza etapów rozwoju pracownika – cztery poziomy dojrzałości (R1-R4).
    → Potrzeby pracowników na poszczególnych etapach rozwoju.
    → Krytyczne momenty na zawodowej drodze pracownika.
  • Indywidualne podejście – czynnik sukcesu w pracy menedżera:
    → Style przywództwa oraz ich wpływ na rozwój kompetencji i budowanie zaangażowania pracowników na czterech etapach rozwoju.
    → Zachowania efektywne i nieefektywne menedżera w stosunku do pracowników
    na różnych etapach rozwoju – konkurs w podgrupach z nagrodami.
Moduł 3

Współpraca dla wyników – zarządzanie zorientowane na rezultat:

  • Zarządzanie zorientowane na rezultat – prezentacja interaktywna:
    → Kontraktowanie celów, zasada myślenia od końca (co chcę osiągnąć?).
    → Jak to chcę zrobić? Jakie potrzebuję zasoby? (w tym umiejętności)
    → Kto, za co jest odpowiedzialny? – obszar odpowiedzialności menedżera i pracownika.
Moduł 4

Czy moi ludzie zawsze mnie rozumieją? – reguła SMART:

  • Czy cel, który zlecasz jest szczegółowy i mierzalny?
  • Co zrobić, aby pracownik był przekonany, że jego cel jest osiągalny?
  • Czy pracownik wie, jak zrealizować wynik? – jakie ma podjąć działania?
  • Czy cel jest rozplanowany w czasie?
Moduł 5

Kontraktowanie celów i zasad, czyli jak skutecznie planować i delegować zadania?

  • Rozmowa delegująca:
    → Jak przygotować się do rozmowy delegującej?
    → Z jakim spotykasz się pracownikiem? – diagnoza w oparciu o koncepcję zarządzania sytuacyjnego Blancharda.
    → W jakim stylu będzie prowadzona rozmowa: zachowaj balans między działaniami instruującymi, a aktywizującymi!
    → Struktura rozmowy planującej / delegującej.
  • Trening rozmów w oparciu o casy z realności uczestników.
  • Feedback od trenera i uczestników.
  • Wypracowanie Najlepszych Praktyk w obszarze delegowania w realności uczestników.

Szkolenie poprowadzi

Opinie uczestników

Zapytaj o szkolenie!








Masz pytania? Zadzwoń +48 691 495 816

Sprawdź również

Zarządzanie pracownikami – 4 klucze do zaangażowania pracowników

    Zaprezentuj się profesjonalnie

      Wywieranie wpływu i budowanie relacji