Uczestnik po szkoleniu zna:
- 3 fazy zmiany: Rozmrożenie, Wdrożenie, Zamrożenie.
- Obszary koncentracji oraz zadania menedżera na poszczególnych etapach zmiany.
- Emocje i efektywność w zmianie.
- Źródła, rola i znaczenie oporu w zmianie.
- Postawy wobec zmiany.
- Metody zarządzania postawami w zmianie.
Rozwijane umiejętności:
Uczestnik po szkoleniu potrafi:
- Tworzyć wizie efektów zmiany.
- Prowadzić spotkań komunikujących zmiany restrukturyzacyjne i organizacyjne.
- Komunikować zmiany – przygotować i wygłosić expose w zmianie.
- Radzic sobie w sytuacjach trudnych i zarządzanie emocjami pojawiającymi się w trakcie komunikowania informacji i bezpośrednio po tym procesie.
- Zarządzać postawami w zmianie, w tym:
- Budować zaangażowanie pracowników reprezentujących różne postawy podczas codziennej pracy.
- Prowadzić rozmowy z pracownikami przyjmującymi postawę: antagonisty, biernego oporu, neutralnego, gotowego do pomocy w zmianie, zaangażowanego w zmianę.
- Radzic sobie z obiekcjami pracowników.
- Motywować i przewodzić w okresie transformacji.
Narzędzia:
- Expose lidera w zmianie – motywujące komunikowanie zmian.
- Mapa zaangażowania – czynniki diagnozujące postawy w zmianie.
- Struktury rozmów: z pracownikami przyjmującymi postawę: antagonisty, biernego oporu, neutralnego, gotowego do pomocy w zmianie, zaangażowanego w zmianę.
- Krzywa efektywności w zmianie.
- Krzywa emocji w zmianie.
- Wzór na pokonanie oporu pracownikow w zmianie.