fbpx LIDER W ZMIANIE – Brainstream

LIDER W ZMIANIE

LIDER W ZMIANIE

Zapytaj o szkolenie

Uczestnik po szkoleniu zna:

  • 3 fazy zmiany: Rozmrożenie, Wdrożenie, Zamrożenie.
  • Obszary koncentracji oraz zadania menedżera na poszczególnych etapach zmiany.
  • Emocje i efektywność w zmianie.
  • Źródła, rola i znaczenie oporu w zmianie.
  • Postawy wobec zmiany.
  • Metody zarządzania postawami w zmianie.

Rozwijane umiejętności:
Uczestnik po szkoleniu potrafi:

  • Tworzyć wizie efektów zmiany.
  • Prowadzić spotkań komunikujących zmiany restrukturyzacyjne i organizacyjne.
  • Komunikować zmiany – przygotować i wygłosić expose w zmianie.
  • Radzic sobie w sytuacjach trudnych i zarządzanie emocjami pojawiającymi się w trakcie komunikowania informacji i bezpośrednio po tym procesie.
  • Zarządzać postawami w zmianie, w tym:
  • Budować zaangażowanie pracowników reprezentujących różne postawy podczas codziennej pracy.
  • Prowadzić rozmowy z pracownikami przyjmującymi postawę: antagonisty, biernego oporu, neutralnego, gotowego do pomocy w zmianie, zaangażowanego w zmianę.
  • Radzic sobie z obiekcjami pracowników.
  • Motywować i przewodzić w okresie transformacji.

Narzędzia:

  • Expose lidera w zmianie – motywujące komunikowanie zmian.
  • Mapa zaangażowania – czynniki diagnozujące postawy w zmianie.
  • Struktury rozmów: z pracownikami przyjmującymi postawę: antagonisty, biernego oporu, neutralnego, gotowego do pomocy w zmianie, zaangażowanego w zmianę.
  • Krzywa efektywności w zmianie.
  • Krzywa emocji w zmianie.
  • Wzór na pokonanie oporu pracownikow w zmianie.

Program szkolenia

Modul 1

Wprowadzenie w tematykę szkolenia:

  • Omówienie programu szkolenia.
  • Przedstawienie celów szkolenia.
  • Rozpoznanie celów szkoleniowych uczestników.
  • Zakontraktowanie wspólnej.
Moduł 2

Wprowadzenie w formułę zajęć:

  • Założenia, zasady, intencje i korzyści z pracy ze studium przypadku.
  • Film wprowadzający w studium przypadku.
Moduł 3

Przed ogłoszeniem zmiany:

  • Krzywa zmiany – dlaczego organizacje się zmieniają.
  • Typowe postawy i „strategie przetrwania” pracowników. Korzyści oraz zagrożenia postawy reaktywnej i proaktywnej.
  • Jak pozyskiwać informacje od przełożonych?
  • Odniesienie do realności – postawy pracowników i atmosfera w zespole.
  • Warsztat umiejętności:
  • Trudne rozmowy z przełożonym, zespołem i antagonistami.
Moduł 4

Tworzenie i komunikowanie wizji:

  • Wzór na zmianę – dlaczego część zmian organizacyjnych się nie udaje.
  • Wizja zmiany – wizualizacja stanu docelowego.
  • Planowanie działań w zmianie.
  • Warsztat umiejętności: Expose lidera w zmianie (co i jak zakomunikować zespołowi?).
Moduł 5

Postawy wobec zmian:

  • Emocje w zmianie. Krzywa zmiany.
  • „Mapa zaangażowania” pracowników w proces zmiany.
  • Analiza zespołu i stopnia wpływu poszczególnych osób.
  • Kolejność i priorytety w podejmowaniu interwencji menedżerskich.
  • Warsztat umiejętności: Rozmowy indywidualne z pracownikami – praca z postawami.
  • Schematy rozmów z poszczególnymi typami postaw pracowników.
Moduł 6

Rozumienie oporu i praca z obiekcjami:

  • Opór jako norma.
  • Szczerość i wiarygodność jako podstawa docierania do pracowników.
  • Odniesienie do realności – postawy i opór pracowników.
Moduł 7

Wzmacnianie efektów zmiany:

  • Siły i procesy wzmacniające efekty zmiany.
  • Monitorowanie zmian i bieżąca polityka informacyjna.
  • Przygotowanie się do spotkania podsumowującego.
  • Informacja zwrotna – wzmacnianie pozytywnych cech w zmianie.
  • Warsztat umiejętności:
  • Przeprowadzenie spotkania podsumowującego / końcowego.
Moduł 8

Mechanizmy zmiany a realna sytuacja organizacyjna:

  • Analiza obecnej sytuacji – definiowanie możliwych działań.
  • Jak wzmacniać zaufanie w relacji pracownicy-szefowie w sytuacji dużych zmian?
  • Możliwe interwencje menedżerskie w bieżącej sytuacji organizacyjnej.
Moduł 9

Podsumowanie szkolenia:

  • Ewaluacja: ankiety szkoleniowe.
  • Certyfikaty dla uczestników szkolenia.

Szkolenie poprowadzi

Opinie uczestników

Zapytaj o szkolenie!








Masz pytania? Zadzwoń +48 691 495 816

Sprawdź również

Zarządzanie pracownikami – 4 klucze do zaangażowania pracowników

    Zaprezentuj się profesjonalnie

      Wywieranie wpływu i budowanie relacji