fbpx Komunikacja Interpersonalna: Poziom Zaawansowany – Brainstream

Komunikacja Interpersonalna: Poziom Zaawansowany

Komunikacja Interpersonalna: Poziom Zaawansowany

Zapytaj o szkolenie

Uczestnicy dzięki udziałowi w szkoleniu:

Zbudują postawę:

  • Docenienia roli emocji w efektywnej komunikacji oraz myśleniu i podejmowaniu decyzji
  • Otwartości i akceptacji różnic typologicznych pomiędzy współpracownikami
  • Rozwoju dzięki samopoznaniu mocnych i potencjalnie słabych stron

Rozwiną umiejętności:

  • Wykorzystania emocji w procesie komunikacji
  • Rozumienia emocji przeżywanych przez siebie i innych
  • Diagnozowania stylów zachowań i komunikacji współpracowników i przełożonych
  • Doboru adekwatnego sposobu komunikowania się, uwzględniającego style zachowań partnerów
  • Zarządzania emocjami w trudnych sytuacjach komunikacyjnych

Zdobędą wiedzę pozwalającą wykorzystywać narzędzia:

  • Siła oddziaływania komunikacji na bazie emocji i wartości
  • Słownik emocjonalny – adekwatne komunikowanie emocji w kontakcie zawodowym
  • Praktyczne podpowiedzi na temat mocnych stron i obszarów do rozwoju w raporcie z analizy DISC
  • „Typologiczna instrukcja obsługi” – jak komunikować się z różnymi stylami zachowań?
  • Interwizja jako efektywna metoda współpracy przy grupowej komunikacji

Program szkolenia

Moduł 1

Rola inteligencji emocjonalnej we współczesnej komunikacji

  • ◦ Co to jest inteligencja emocjonalna? Po co istnieją emocje i jak się przekładają na efektywność? Dyskusja moderowana z wykorzystaniem technik twórczych.
  • Mayer, Caruso i Salovey – model zdolnościowy, kontra Goleman – model mieszany. Prezentacja trenerska, która ma na celu pokazanie różnic pomiędzy naukowym a popularnym rozumieniem istoty inteligencji emocjonalnej.
Moduł 2

Moja inteligencja emocjonalna (jeśli zostanie wybrana opcja badania IE za pomocą testu TIE).

  • Analiza własnego profilu inteligencji emocjonalnej – rozdanie wyników testu.
  • Silne strony profilu IE – korzyści z inteligencji emocjonalnej.
  • Słabe strony profilu IE – koszty zaniedbań w tym obszarze.
Moduł 3

Rozpoznawanie, nazywanie i rozumienie emocji u siebie i innych, jako podstawa skutecznej komunikacji

  • Emocje podstawowe: radość, smutek, strach, złość, wstręt, zaskoczenie
  • Niewerbalne i fizjologiczne wskaźniki emocji: ćwiczenie w podzespołach
  • Rozpoznawanie emocji: ćwiczenie z wykorzystaniem fotografii i fragmentów filmowych
  • „Rozpoznaj moje emocje” – ćwiczenia interaktywne budujące otwartość uczestników
  • Rozpoznanie emocji a komunikacja z partnerami
Moduł 4

Asymilacja, wzbudzanie określonych stanów emocjonalnych

  • Kiedy brak emocji ogranicza myślenie a w konsekwencji komunikację?
  • Wzbudzanie emocji w celu efektywnego wywierania wpływu na otoczenie
  • Rozgrzewka kreatywna: wprowadzanie nastroju „ludycznego” (radość) sprzyjającego grupowej komunikacji przy zebrań czy spotkań twórczych
Moduł 5

Rozumienie emocji własnych i innych osób jako źródło informacji.

  • Doskonalenie rozumienia emocji poprzez poszerzenie słownictwa emocjonalnego.
  • Rozbiór emocji złożonych na emocjonalne części składowe: ćwiczenie
Moduł 6

Typologia DISC: style komunikacji a inteligencja emocjonalna

  • Charakterystyka czterech podstawowych stylów zachowań
  • Diagnoza typologiczna – ćwiczenie z wykorzystaniem materiału filmowego
  • Typologiczny profil naturalny i wyuczony
  • Mapa grupy pokazująca typologiczne style komunikowania się
  • Celem modułu jest rozwój umiejętności rozpoznawania typów na bazie skal jungowskich.
Moduł 7

Jak komunikować się z różnymi stylami zachowań?

  • Budowanie „typologicznej instrukcji obsługi”: jak współpracować i komunikować się z poszczególnymi stylami zachowań? Praca w podgrupach „typologicznych”
  • Rozwijanie elastyczności komunikacyjnej
  • Dopasowanie komunikacyjne do stylu rozmówcy na przykładzie udzielania pochwał
Moduł 8

Zarządzanie emocjami – strategia emocjonalna uwzględniająca typologię zachowań

  • „Emocjonalne case study” z realności uczestników. Praca nad trudnymi komunikacyjnie i emocjonalnie sytuacjami zgłoszonymi przez uczestników, z wykorzystaniem metody interwizji:

→ opis sytuacji, koloryt emocjonalny i istotne fakty (uczestnicy zadają pytania)
→ podpowiedzi i interpretacje uczestników: zmiana punktu widzenia, diagnoza typologiczna bohaterów sytuacji, dzielenie się doświadczeniami (osoba zgłaszająca problem słucha, nie dyskutuje)
→ refleksje i wnioski osoby zgłaszającej – co mnie zainspirowało, jakie rozwiązanie chciałbym wypróbować?

Szkolenie poprowadzi

Opinie uczestników

    Zapytaj o szkolenie!








    Masz pytania? Zadzwoń +48 691 495 816

    Sprawdź również

    Zarządzanie pracownikami – 4 klucze do zaangażowania pracowników

      Zaprezentuj się profesjonalnie

        Wywieranie wpływu i budowanie relacji