fbpx Jak być szczęśliwym i efektywnym, czyli Twój Well-being. – Brainstream

Jak być szczęśliwym i efektywnym, czyli Twój Well-being.

Jak być szczęśliwym i efektywnym, czyli Twój Well-being.

Zapytaj o szkolenie

?Całe nasze życie to działanie i pasja. Unikając zaangażowania w działania i pasje naszych czasów, ryzykujemy, że w ogóle nie zaznamy życia?. Herodot

Wiele razy w mojej pracy zawodowej miałam do czynienia z osobami, które pomimo dużych umiejętności poznawczych i niekwestionowanych talentów, wpadały w rutynę, traciły pasję do działania oraz nie osiągały efektów na miarę swoich możliwości.

Inni tak bardzo zatracali się w pracy, że na pozostałe obszary swojego życia nie mieli już czasu i siły, tracąc przy tym bliskie osoby, ryzykując zdrowiem i ulegając wypaleniu zawodowemu w młodym wieku.

Według Aon Hewitt, firmy, które inwestują w budowanie zaangażowania osiągają: 2-krotnie wyższy wskaźnik wzrostu przychodów, nawet o 36% niższy wskaźnik rotacji pracowników, wyższą satysfakcję klientów i wyższą wartość dla udziałowców. Do zaangażowania pracowników nie wystarczą jednak tylko działania firm i Działów HR. Niezbędne jest nabycie przez pracowników umiejętności właściwego zarządzania swoją energią i emocjami, działania w oparciu o swoje talenty i mocne strony oraz dbania o siebie w tak szybkich i zmiennych czasach.

Łącząc swoją wiedzę i doświadczenie z zakresu psychologii, coachingu, rozwoju osobistego, NVC i Mindfulness dzielę się z pracownikami w trakcie szkolenia sprawdzonymi metodami i rozwiązaniami oraz stwarzam przestrzeń do własnych refleksji, wniosków i odkryć. Każdy z uczestników szkolenia będzie miał okazję wypracować własne strategie działania, które zapewnią mu well- being i pozwolą w pełni cieszyć się życiem, a firma zyska w ten sposób zaangażowanych pracowników!

Cele szkolenia:
  •  Pracownicy poprawią swoją jakość życia poprzez lepsze zarządzanie sobą oraz relacjami, jakie budują z innymi ludźmi.
  • Uczestnicy szkolenia będą efektywniej radzić sobie ze stresem i presją w sytuacji pracy, świadomie korzystając ze swoich talentów, wartości i empatii.
  • Zyskają większą równowagę we wszystkich sferach swojego życia, a tym samym efektywność w pracy i życiu prywatnym.
  • Nauczą się rozpoznawać niepokojące sygnały i podejmować działania, chroniące przed wypaleniem zawodowym.
  • Wypracują strategie i nawyki, sprzyjające well-being.

 

Dla kogo?
  • Osoby aktywne zawodowo i prywatnie, które doświadczają od pewnego czasu przeładowania, zmęczenia i stresu.
  • Osoby, które łączą wiele ról zawodowych i prywatnych i przeciwdziałając wypaleniu chcą się nauczyć świadomie i optymalnie zarządzać swoją energią i zasobami osobistymi.
  • Osoby, dla których ważny jest zrównoważony rozwój osobisty.
  • Osoby, które chcą lepiej poznać siebie i nauczyć się działać w zgodzie ze sobą.
  • Osoby, które szukają zmian/usprawnień w relacjach, jakie tworzą z innymi ludźmi.
  • Wszyscy, dla których ważna jest profilaktyka i rozwój zamiast naprawiania.

Program szkolenia

Moduł 1

?Ja i moje działanie?

  • Mój czas ? moje działanie. Które z podejmowanych przeze mnie aktywności dodają mi energii, wiążą się z moimi zainteresowaniami i pasjami, wyzwalają flow, a które uważam za obowiązki, które ?muszę? wykonać?
  • Moje potrzeby ? moje strategie. Czy nie lubiane działania mogę zastąpić innymi? Jak sięgać po strategie , które będą w zgodzie ze mną i z ważnymi potrzebami?
  • Mój Logos: muszę, chcę, wybieram i decyduję? Jak słowa, które wypowiadamy budują nasze poczucie wpływu i odpowiedzialności? Jak wiąże się to z narzekaniem lub efektywnym i skutecznym działaniem? Jak budować na co dzień swoją proaktywność?
  • Moje mocne strony i talenty ? jak je rozpoznać, rozwijać i w pełni wykorzystać w codziennym działaniu?
  • Moje nawyki ? co robię w momencie spadku formy? Jak trwale budować nawyki, sprzyjające efektywności i poczuciu szczęścia?
  • Jak dziś dbam o swoje ciało i co mogę zrobić jutro, aby wspierało mnie w efektywnym działaniu?
Moduł 2

Style zarządzania ? dostosowywanie do sytuacji

  • Moja mapa a rzeczywistość ? co buduje nasze mapy i jaki ma to wpływ na odbiór rzeczywistości?
  • Myśli-Uczucia-Działania-Nawyki ? dlaczego warto dbać o to w jaki sposób myślimy i jak to zrobić na co dzień?
  • Moje przekonania i myśli automatyczne ? co myślimy na temat siebie, innych ludzi i otaczającego nas świata? Które z naszych myśli i przekonań nas wspierają, a które ograniczają w działaniu?
  • Skalowanie, wyjątki, pytanie o cud, inwentaryzacja zasobów i inne przydatne techniki, które pomagają przejść od pesymizmu i narzekania do działania i rozwiązania.
  • Obserwacja bez interpretacji i oceny ? najwyższa forma inteligencji czy może pierwszy krok w Porozumieniu bez Przemocy, który pomaga budować mosty zamiast barier? Jak to osiągnąć w świecie, w którym analityczne i krytyczne myślenie są zawsze w cenie?
  • Wartości – lista moich osobistych wartości, która ma wpływ na dokonywane przeze mnie wybory i podejmowane decyzje.
  • Inteligencja płynna, a skrystalizowana ? dlaczego warto rozwijać się przez całe życie? Jak dziś dbam o swój umysł, aby jutro wspierał mnie w realizacji marzeń i wartości?
Moduł 3

?Ja i moje odczuwanie?

  • Moje emocje ? czym są i jaką rolę pełnią w naszym życiu? Do czego są potrzebne i dlaczego warto je przyjmować z otwartością zamiast tłumić i ukrywać przed innymi?
  • Uczucia prawdziwe i rzekome ? czyli jak odróżnić prawdziwe emocje od tych pochodzących z naszej głowy?
  • Paleta emocji zamiast dobrze i źle ? jak poszerzać swój słownik i korzystać z niego na co dzień, aby bez skrępowania wyrażać to, co czujemy oraz docierać do kluczowych potrzeb?
  • Niezwykła moc empatii dla siebie oraz dla innych ? jak słuchać emocji i potrzeb oraz jak je wyrażać w codziennym życiu?
  • Praktyka wdzięczności ? jak korzystać z tego narzędzia do poprawy swojego samopoczucia oraz satysfakcji z życia?
  • Jak dbam o swoje odczuwanie i co zamierzam zmienić, aby było jeszcze lepiej?
Moduł 4

?Ja i inni ludzie?

  • Mapa moich relacji z innymi ? ilość, częstość, wzajemność, jakość. Co chcę w niej zmienić, aby być w większej równowadze i lepszym samopoczuciu? Co zrobię, aby to osiągnąć?
  • 4 kroki Porozumienia bez Przemocy (NVC) jako sposób komunikacji i postawy życiowej, budującej prawdziwe i głębokie relacje z innymi ludźmi.
  • Asertywność (stawianie granic, odmawianie, wyrażanie próśb i oczekiwań) jako postawa umożliwiająca realizację własnych celów z zachowaniem szacunku dla innych osób.
  • Win-win ? jak rozwiązywać konflikty i sytuacje trudne, aby zadbać o interesy wszystkich stron i budować pomost na przyszłość?

Szkolenie poprowadzi

Anna Dołęgowska

Trener, Konsultant HR

Psycholog, konsultant HR, trener, coach,. Od 13 lat wspiera pracowników w rozwoju zawodowym i osobistym, a firmy w rozwoju kultury organizacyjnej i wdrażaniu konkretnych rozwiązań z zakresu L&D. Ukończone studia podyplomowe z coachingu i zarządzania ludźmi w firmie (ALK), szkoła trenerska (INTRA) oraz liczne szkolenia i certyfikacje z metod diagnostycznych, stosowanych w biznesie. Jako trener i coach wierzy w nieograniczony potencjał ludzi, z którymi się spotyka oraz łączy pracę na postawach z ćwiczeniem konkretnych umiejętności. Na co dzień występuje w różnych rolach (np. freelancer, żona, matka, córka, przyjaciel, trener, coach, konsultant HR), nieustannie poszukując równowagi oraz działając z pasją i w oparciu o swoje talenty. W wolnym czasie ćwiczy astangę, słucha muzyki i podróżuje.

Opinie uczestników

?Szkolenie w pełni spełniło moje oczekiwania i cel został zrezalizowany. Trener Iwo jest świetnym trenerem ! Prowadzi szkolenie rewelacyjnie, to właśnie gry i ćwiczenia a przede wszystkim trener są atutami tego szkolenia !?

Magdalena Rudecka-Leśniak, Specjalista ds. szkoleń,Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych

"Szkolenie w formie warsztatowej zostało przeprowadzone profesjonalnie, rzeczowo i sprawnie"

Dorota Ded, Dyrektor ds. HR Toyota Bank

"Szkolenie przebiegało w atmosferze współpracy, trener dopasowywał jego przebieg do potrzeb grupy szkoleniowej, której uczestnikami byli pracownicy działów Hr - HRBP"

Marzena Tkaczyk, Specjalista ds. Administracji kadrowej Towarzystwo finansowe SKOK

"Szkolenie spotkało się z bardzo dobrym odbiorem pracowników - co zostało wyrażone w ankietach. :)"

Katarzyna Iwanowska, Dyrektor Departamentu Ryzyka KorporacyjnegoING BANK ŚLĄSKI

Pragniemy wyrazić wysoką ocenę programu oraz treści merytorycznych podczas szkolenia

Grażyna Portas, Prezes ZarząduFiat Bank Polska

?Szkolenie zostało przeprowadzone na wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym. Trener okazał się autorytetem w swojej dziedzinie. Nawiązał doskonały kontakt z uczestnikami i wykazał się dużą umiejętnością aktywizowania grupy?

Waldemar Grudzień , Prezes ZarząduCompu Group Medical

Zapytaj o szkolenie!








Masz pytania? Zadzwoń +48 691 495 816

Sprawdź również

Storytelling w sprzedaży ? oczaruj swojego klienta

    ABC Managera