fbpx

Odpocznij w te święta – 6 kroków praktycznego wypoczynku i wychodzenia ze stresu

  1. Pozytywne nastawienie

Ludzie szczęśliwi mają w życiu lepiej. Ciągle widać w nich chęć do życia i wszystko im się udaje. Osiągają świetne wyniki i potrafią cieszyć się tym, co mają. Patrzą na świat pozytywnie, czy Ty także jesteś taką osobą?

Na czym polega pozytywne nastawienie do życia?
Żeby móc polubić innych najpierw powinieneś polubić siebie. Koniec z gardzeniem sobą, jeżeli potrafisz cenić kogoś innego, to jesteś także w stanie cenić siebie. Jesteś dla siebie najważniejszą osobą na świecie, więc zasługujesz na swój szacunek.

Ćwiczenia:

  • Wypisz 5 powodów dla których lubisz siebie J
  • Dopisz 1 umiejętność/cechę/zeletę do Koła Mocnych Stron J
  • Korzystaj z pozytywnych kotwic J

 

  1. Relaksacja i oddychanie

Oddychanie stanowi ważną czynność, regulowaną automatycznie przez organizm. Tlen dostarczany przez płuca jest niezbędny do pracy wszystkich tkanek człowieka. Szczególnie wrażliwa na niedobór tlenu jest tkanka mózgowa. A właśnie w chwilach stresu wstrzymujemy oddech „zapominamy oddychać” i dodatkowo „podtruwamy” mózg. Dbaj o swoje szare komórki i podawaj im tlen.

 

Ćwiczenia:

  • Spowolnij swój oddech.
  • Ćwicz oddech 4-7-8
  • Wizualizuj szczęśliwe chwile
  • Stwórz matrycę swoich „kotwic”

 

  1. Dbaj o siebie.

Generalnie dbaj o swoje ciało. Jak często jeździsz na przegląd ze swoim samochodem? Czy traktujesz siebie  lepiej niż swój samochód?

Ćwiczenia:

  • Raz w roku zrób sobie dzień dobroci dla Siebie J
  • Raz na pół roku rób przegląd ciała – czyli badania lekarskie J

 

  1. Aktywność fizyczna

Coraz częściej docenia się sport i aktywność fizyczną jako środek podtrzymywania i pomnażania zdrowia. Aktywność fizyczna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom cywilizacyjnym, takim jak choroba wieńcowa, nadciśnienie, cukrzyca oraz wypalenie zawodowe.

Ćwiczenia:

  • Chodź na spacer ze swiom psem (a jeśli nie masz psa to sam/a ze sobą J)
  • Zacznij od ćwiczeń 1 minutę dziennie

    5. Zarzadzanie czasem

Czas mija nieubłaganie. Biegnie tak szybko, że na jego brak narzekają dzisiaj niemal wszyscy. Moda nakazuje ciągle za czymś gonić oraz na bieżąco stawiać sobie nowe cele do realizacji. Prawda jest jednak taka, że nie da się zrobić wszystkiego. Trzeba umieć wybierać między rzeczami bardziej ważnymi i mniej istotnymi.

 

Ćwiczenia:

  • Pamiętaj o tym co jest dla Ciebie ważne – sprawdzaj swoje Koło Życia
  • Nie ulegaj presji pilnych spraw
  • Wystrzegaj się złodziei czasu

 

 

  1. Nie bądź sam.

Dbaj o swoje relacje z rodzina, przyjaciółmi, znajomymi.

 

Ćwiczenia:

  • Wpisz w kalendarz spotkanie z przyjaciółmi raz na 2 tygodnie (i wykonaj to!! J)
  • Zaplanuj i wykonaj „szaleństwo” ze swoim Szczęściem przynajmniej 1 raz w miesiącu (a mniejsze raz na tydzień)
  • Zrób drzewo genealogiczne swojej rodziny.

Zobacz wpisy z kategorii:

Udostępnij wpis:

O autorze

Agnieszka Kasyaniuk-Piwko

Trener "turkusowy"

Przez wiele lat pracowała w największych korporacjach branży finansowej.

Specjalizuje się w zarządzaniu zespołami ze szczególnym naciskiem na nowoczesne metody „wspierającego zarządzania” (t.j. zarządzanie coachingowe, partycypacyjne, przywództwo służebne), wprowadza  metody turkusowe do tradycyjnie zarządzanych firm (samoorganizujące się zespoły), łączy zarządzanie przez cele z celami osobistymi pracownika oraz pobudzaniem motywacji wewnętrznej. Zajmuje się też świadomym rozwijaniem kompetencji według ścieżki uzgodnionej z podwładnym.

Oprócz szkoleń prowadzi również warsztaty dla zespołów wprowadzających techniki samozarządzania oraz warsztaty rozwiązywania konfliktów w zespole.

W zarządzaniu projektami wykorzystuje metodę agile i Open Space Technology.

Wszystkie szkolenia prowadzi w formie warsztatu, w atmosferze sprzyjającej wymianie doświadczeń i poglądów a także otwartości na uczestników, z całą ich mądrością
i wątpliwościami. Metody szkoleniowe, które stosuje, mają na celu skłonienie uczestnika do refleksji i poszukiwania dla siebie najlepszych rozwiązań.

Szkolenia uzupełnia o coaching menedżerski, który pomaga wdrożyć zmianę. Wiele zespołów,
z którymi pracowała, przeszło od bardzo twardego zarządzania do samozarządzania wewnątrz zespołu, podnosząc swoją skuteczność.

Styl trenerski: rzetelność, otwartość, efektywność, dbałość o poczucie bezpieczeństwa, poczucie humoru, wspieranie, inspirowanie.

Szkoliła dla takich firm jak: ING Nationale Nederlanden, Norwich Union,
T.U. Allianz, T.U Generali, Inter Polska, Pekao S.A., BGŻ, Stowarzyszenie Doradców Podatkowych i Rachunkowych we Wrocławiu, Partners Financial Services Polska S.A., Uroczysko Siedmiu Stawów Luxury Hotel & SPA, Architekci Umysłu, Bayer Polska.