fbpx Storytelling w budowaniu marki osobistej – jaka jest twoja historia? – Brainstream

Storytelling w budowaniu marki osobistej – jaka jest twoja historia?

Storytelling to podstawa budowy rozpoznawalnej marki – te słowa nie powinny budzić żadnych wątpliwości. W końcu wszyscy najwięksi światowi potentaci znaleźli się w tym miejscu nie ze względu na sam produkt, lecz dzięki stworzeniu odpowiedniej wizji i historii z nim związanej. Jednak równie istotne jest przyjęcie do wiadomości, że takie działanie może być bardzo przydatne w personal brandingu. Dlaczego warto postawić na storytelling i jak zrobić to dobrze?

Jak twoja historia wpływa na personal branding?

Budowanie własnej marki to proces trwający w czasie i wymagający znacznych nakładów. Warto jednak poświęcić kilka dłuższych chwil na zaplanowanie całej operacji, ponieważ może się ona okazać bardzo opłacalna. Na początek musisz sobie uświadomić, że personal branding to nie tylko tworzenie pozytywnego wizerunku i dbanie o pokazanie się z dobrej strony, w stosunku do kontrahentów oraz pracodawców. To przede wszystkim wieloaspektowe działanie, które musi cechować konsekwencja i spójność, a całość powinna wpisywać się w ogólną wizję samego siebie – właśnie tutaj do gry wchodzi storytelling.

Przeanalizuj najważniejsze momenty swojego życia

Podstawą tworzenia osobistego brandu jest określenie swoich mocnych i słabych stron, analiza rynku i odnalezienie cechy wyróżniającej spośród konkurencji (doskonale przyda się do tego analiza SWOT). Te dane stanowią świetną podstawę do budowania własnej historii. Jeżeli wiesz już, jakie cechy sprawiają, że nadajesz się do konkretnych zadań, to pomyśl o tym, skąd to się wzięło? Czy może na Twoją obecną postawę wpłynęła działalność w wolontariacie, podróże zagraniczne, kursy językowe? Czy to jaką jesteś osobą zostało uwarunkowane przez poprzednie doświadczenia zawodowe, ciekawe przygody, przeczytane książki, poznanych ludzi? Wypisanie sobie własnych cech i ich analiza pod kątem historii swojego życia przyda się w dalszych etapach budowy marki osobistej i może być zajęciem bardzo inspirującym. 

Stwórz własną opowieść i dziel się nią z innymi

Na podstawie powyższych rozważań z łatwością stworzysz ciekawą i wciągającą historię. Będzie ona podstawą dalszych działań. Personal branding obejmuje tworzenie własnych środków przekazu, takich jak strona internetowa czy blog. Równie ważna jest działalność w mediach społecznościowych. Istotne jest to, żeby mieć na całość konkretny plan. Staraj się więc robić wszystko w taki sposób, aby udostępniana przez Ciebie treść była spójna z napisaną wcześniej historią. Próbuj dokładać cegiełkę po cegiełce, działając w duchu własnej opowieści. Jeżeli klient, partner biznesowy lub pracodawca zauważy, że to co publikujesz nie tylko jest wartościowe, ale współgra z tworzonym przez Ciebie wizerunkiem, Twoje szanse na sukces znacznie się zwiększą.

Opowiadania własnej historii nie można brać zbyt dosłownie. Nie chodzi tutaj o pisanie powieści o swoim życiu i dzielenie się nią z szerszą publiką. To, co uda Ci się stworzyć na podstawie własnych przeżyć, ma służyć jako tło do wrzucanych treści. Chodzi o to, żeby żaden aspekt Twojej strony lub profilu w social mediach nie przeczył temu, co starasz się przekazać. Storytelling posiada ogromną moc i kiedy zrozumie się zasady jego działania, można osiągnąć naprawdę wiele. Dlatego warto zadbać o własną markę i dzielić się z innymi swoją inspirującą opowieścią.

Sprawdź również

6 kroków do motywacji w firmie produkcyjnej

Motywacja pracowników produkcyjnych nie jest łatwym zadaniem, jest jednak niezwykle istotna. Dobrze zmotywowany pracownik będzie wykonywał swoją pracę nie tylko dokładniej, ale i wydajniej.

Jak budować markę osobistą na Linkedin?

Budowanie marki osobistej to w dzisiejszych czasach standard dla większości ludzi obecnych na rynku pracy. Każdy chce, aby biła od niego aura profesjonalizmu i żeby postrzegano go jako eksperta w danej branży.

Od czego zależy zaangażowanie pracowników i jak na nie wpływać?

Zaangażowanie pracownika to jeden z najważniejszych czynników wpływających na prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Aby osiągnąć satysfakcjonujący poziom w tym aspekcie, firmy próbują…