fbpx

Sztuka publicznych wystąpień – jak wyróżnić się na tle innych?

Sztuka publicznych wystąpień – jak wyróżnić się na tle innych?

Prowadziłem warsztat dla kierowników nieistniejącej już sieci komórkowej Idea. Wszedłem w poniedziałek na salę i zacząłem tak:

Przygotowywałem się do tego szkolenia jeszcze wczoraj, czyli w niedzielę.

Zauważyła to moja żona i zadała mi retoryczne pytanie: Grzegorz czy oni ci przynajmniej za to zapłacą?

Kochanie, ja nie pracuję dla pieniędzy, ja pracuję dla IDEI!

Jak myślicie jaka była reakcja uczestników warsztatu? Oczywiście buchnęli życzliwym śmiechem. I o to właśnie chodzi!

W ten sposób możemy na początku swojego wystąpienia ukryć wszechobecny stres i przykuć uwagę słuchaczy obrazowym, humorystycznym akcentem.

Spytacie, czy to działa? A na Was zadziałało?

Przyjdźcie na warsztaty i przekonajcie się sami. Do zobaczenia!

Nazwa szkolenia: Sztuka publicznych wystąpień – jak wyróżnić się na tle innych?

Data szkolenia:
CENA 799 zł

CEL SZKOLENIA

  1. Zwiększenie kontroli nad swoją mową ciała, dzięki czemu w trakcie wystąpień zagwarantowana będzie swoboda i profesjonalny wizerunek;
  2. Dotarcie do szerszej grupy odbiorców, dzięki poznaniu technik perswazyjnego konstruowania wypowiedzi - elementy storytellingu;
  3. Metody zainteresowania odbiorców swoją wypowiedzią
  4. Sposoby przykuwania uwagi odbiorców podczas prezentacji, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych pokazów slajdów;
  5. Skuteczne reagowanie na trudne pytania i zastrzeżenia, dzięki treningowi prowadzenia konstruktywnych dyskusji;
  6. Budowa wizerunku profesjonalnego mówcy, dzięki opanowaniu zasad wystąpień publicznych.
  7. Umiejętność minimalizowania stresu przed wystąpieniem

DLA KOGO

    • managerowie/osoby zarządzające
    • sprzedawcy
    • osoby, które chcą się przygotować do ważnego wystąpienia
    • każdy kto chce podnieść swoje kompetencje w zakresie wystąpień publicznych

INNOWACJE

    • Dostęp do platformy edukacyjnej na której umieszczamy dodatkowe materiały szkoleniowe w zakresie wystąpień publicznych
    • Nagranie oraz analiza 3 wystąpień

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł 1. Jak przygotować się wystąpienia?

Przygotowanie planu wystąpienia
  • Jak sporządzać notatki i tworzyć konspekt wystąpienia?
  • Techniki planowania otwarcia i zamknięcia wystąpienia
  • Językowe mechanizmy przykuwania uwagi – presupozycje i wyrażenia oddziałujące na zmysły, czyli jak mówić, by nie stracić słuchacza?
  • Odwoływanie się do wspólnych wartości prezentującego i grupy w wystąpieniach publicznych
  • Wystąpienie 1 – krótka prezentacja w celu sprawdzenia indywidualnych umiejętności radzenia sobie z wystąpieniami

Moduł 2. Porywacz tłumu – jak wzbudzić zainteresowanie odbiorców?

Osiąganie planowanych efektów – jak sprawić, by słuchacz zadziałał po wystąpieniu?
  • Prostota i precyzja wypowiedzi – sztuka operowania słowem
  • Formułowanie calls to action – przykłady sugestii działania w wystąpieniach publicznych
  • Tworzenie sugestywnych obrazów w wystąpieniach publicznych – podstawy storytellingu (dramaturgia, wyraziste postaci, pozytywne przesłanie, próby, przemiana)
Zaawansowane sygnały niewerbalne świadczące o profesjonalizmie
  • Gesty wskazujące na profesjonalne przekazywanie wiedzy
  • Gesty wskazujące na siłę i zaufanie prezentującego
  • Gesty wskazujące na wspólnotę interesów prezentera oraz odbiorców
  • Wykorzystanie przestrzeni do wystąpienia – budowanie kontaktu i panowanie nad stresem dzięki ruchowi.

Moduł 3. Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami?

Dyskusje podczas spotkań
  • Najczęściej stosowane techniki manipulacyjne oraz strategie radzenia sobie z nimi (odkrywanie aluzji, metoda szczepionki, technika wspólnego dobra etc.)
  • Jak obronić swoje granice, kiedy rozmówca wywiera presję?
  • Jak reagować, gdy nie znamy odpowiedzi na pytanie?
  • Wystąpienie 2 – nagranie krótkiej symulacji prezentacji wraz z serią pytań od publiczności

Moduł 4. Jak poradzić sobie ze strukturą prezentacji?

  • Techniki selekcji i prezentacji danych
  • Sposoby na zwiększanie skuteczności i efektywności wystąpienia
  • Język prezentacji biznesowej – jak zwracać się do słuchaczy, by utrzymać ich zaufanie?

Moduł 5. Savoir-vivre prezentacji biznesowej

Zasady korzystania z konspektów i pomocy podczas wystąpień publicznych
  • Zasady tworzenia prezentacji w formie pokazów slajdów
  • Sztuka wykorzystania prezentacji i innych manualnych pomoc
  • Praca ze wskaźnikami, odwoływanie się do prezentacji multimedialnej
  • Wystąpienie nr 3 – nagranie krótkiego wystąpienia wykorzystującego prezentację multimedialną i elementy storytellingu, celem nagrania jest przekazanie ciekawej historii odwołującej się do treści ukazanej na slajdzie i wpisanie tego, w temat merytoryczny wystąpienia

Moduł 6. Analiza nagrań

  • Uczestnicy wspólnie z trenerem przeanalizują swoje wystąpienia, by znaleźć błędy popełniane w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz pracy z audytorium.
  • Uzyskane wskazówki pozwolą indywidualnie zarządzić obszarami wymagającymi dalszej pracy u każdego uczestnika szkolenia.

Wydarzenie poprowadzi:

GRZEGORZ TOMASZEWSKI
TRENER I DZIENNIKARZ Z ZAWODU- MÓWCA, AKTOR I KONFERANSJER Z POWOŁANIA

“Mądry nigdy się nie gniewa. “

Cyceron

Szkolenia prowadzę od ponad 14 lat. Moją specjalnością są warsztaty z komunikacji interpersonalnej i publicznych wystąpień. Pomagam uczestnikom w rozwijaniu kluczowych umiejętności prezenterskich.

Doświadczenie zawodowe

  • Przeprowadziłem ponad 1000 dni warsztatów dla pracowników: AXIImmo, Asseco, Agencji Rynku Rolnego, Banku Gospodarstwa Krajowego, Bayer, BGŻ BNP Parribas, BZ WBK, Budmech, Daftcode, H+H, Inter TUW S.A., Innogy Polska, Insert, KGHM, PGE, PGNiG, PLAY, TP Internet, Telekomunikacji Polskiej, ZUS-u, Vectry).
  • Byłem konferansjerem podczas konferencji, spotkań biznesowych, targów oraz eventów zamkniętych i plenerowych organizowanych m.in. przez: Aviva, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, McKinnsey, NC+, Polbank, RWE Polska, Sferia, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego SMB, Vectra, White Crane.
  • Występowałem na wielu scenach kabaretowych (ponad 500 występów w całej Polsce).
  • Byłem scenarzystą, aktorem i reżyserem filmów korporacyjnych i reklamowych.

 

Kilka faktów:

  • Średnia ocena jakości i efektywności prowadzonych szkoleń – 4,8.
  • Średni przyrost wiedzy uczestników prowadzonych szkoleń – 30%
  • Pozytywne komentarze uczestników i organizatorów poprowadzonych spotkań: „Był Pan lepszy niż Prokop!”, „Super robota – 10/5!”.
  • Ocena 4.8 w 5 stopniowej skali za poprowadzenie spotkania pracowników RWE Polska 21.05.2015 r w Hotelu Hilton w Warszawie. Ankietę wypełniło ponad 150 uczestników.
  • Prestiżowe nagrody w najważniejszych ogólnopolskich festiwalach kabaretowych m.in.: PAKA , Lidzbarskie Wieczory Humoru i Satyry, SZPAK, Mulatka.

Powiedzieli o mnie:

,,Gdy usiedliśmy razem na scenie i Grzegorz zaczął prowadzić ze mną wywiad, zauważyłem, że wychodzi nam to naturalnie. Rozmowa miała dobre tempo i była interesująca dla uczestników szkolenia. Jako konferansjer Grzegorz zaskoczył mnie przede wszystkim dobrym poczuciem humoru i szybkim reagowaniem na sytuację. Z naszej szczerej, pełnej zwrotów akcji i humoru rozmowy będę miał bardzo miłe wspomnienia.”

Mateusz Kusznierewicz

 

„Pan Grzegorz Tomaszewski błyskawicznie nawiązał kontakt z publicznością. Od pierwszych sekund spotkania swoimi zaskakującymi i humorystycznymi zapowiedziami zbudował intrygującą i niepowtarzalną atmosferę. (…) W ankiecie przeprowadzonej po spotkaniu, niemal wszyscy nasi pracownicy pozytywnie ocenili styl i formułę prowadzenia spotkania (4,8 w 5-stopniowej skali). Jesteśmy zatem w pełni zadowoleni ze współpracy z Panem Grzegorzem Tomaszewskim i z wielką przyjemnością będziemy ją kontynuować.”

 

“Swoboda, styl, poczucie humoru i, co może najważniejsze, ciekawy i intrygujący kontakt z publicznością. Oprócz przygotowania, normalnego na tym poziomie profesjonalizmu, Grzegorza można dzięki tym właśnie cechom spokojnie polecić, mając pewność, że poprowadzi wydarzenie świadomie, wiedząc co i jak przekazać widowni.”

Jerzy Zientkowski, Wiceprezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców

OPIEKUN KLIENTA

Adrian Seroczyński
Opiekun Klienta
  • 691495816
  • as@brainstream.pl