fbpx

Mistrz wystąpień publicznych – warsztat zaawansowany

Mistrz wystąpień publicznych – warsztat zaawansowany

Bez względu na to czy występujemy przez zespołem pracowników, przekazując zadania do wykonania, przez zarządem, przekonując go do swoich pomysłów, salą pełną słuchaczy, którym opowiadamy o planach rozwoju firmy czy przed kamerą reprezentując swoją instytucję przed nieograniczoną publicznością, musimy zachować jednakowy profesjonalizm i opanować równie wiele aspektów swojej przemowy.

Budowanie wizerunku osoby godnej zaufania, za którą gotowi są podążać wszyscy słuchacze, okazuje się dziś być jedną z najważniejszych umiejętności towarzyszących atutom biznesowych sprawnego managera.

Warsztat zaawansowanych wystąpień publicznych został zaprojektowany tak, by wynieść umiejętności uczestników na wyższy poziom, dzięki zaastosowaniu nowoczesnych metod pracy z nośnikami medialnymi. Praca z kamerą i mikrofonem umożliwią uczestnikom dogłębną analizę własnych zachowań przed publicznością i pozwolą uchwycić niuanse wpływające na sugestywność ich przekazu. Trening sygnałów werbalnych i niewerbalnych uzupełnia warsztat selekcji i prezentacji danych w oparciu o alternatywy dla tradycyjnych pokazów slajdów.

Nazwa szkolenia: Mistrz wystąpień publicznych – warsztat zaawansowany

Data szkolenia:
CENA

CEL SZKOLENIA

  1. Zdobędziesz większą kontrolę nad swoją mową ciała, dzięki czemu w trakcie wystąpień poczujesz się pewniej i swobodniej
  2. Zwiększysz skuteczność wypowiadanych słów i dotrzesz do szerszej grupy odbiorców, dzięki poznaniu technik perswazyjnego konstruowania wypowiedzi
  3. Dowiesz się jak zainteresować swoją opowieścią media, dzięki warsztatowi tworzenia ciekawych informacji
  4. Nauczysz się przykuwać uwagę odbiorców podczas prezentacji, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych i multimedialnych alternatyw dla pokazów slajdów
  5. Nauczysz się skutecznie reagować na trudne pytania i zastrzeżenia, dzięki treningowi profesjonalnych dyskusji
  6. Zbudujesz obraz profesjonalnego mówcy, dzięki opanowaniu zasad savoir-vivre’u wystąpień publicznych

DLA KOGO

    • Osoby mające styczność z koniecznością wystąpień publicznych w sferze biznesu
    • managerowie, którzy chcą zwiększyć swoją skuteczność w przekonywaniu słuchaczy do swoich racji
    • managerowie, którzy występując przed audytorium chcą wzbudzać jak najlepsze wrażenie
    • coachowie, trenerzy
    • osoby prowadzące oficjalne spotkania biznesowe
    • osoby zainteresowane tematyką wywierania wpływu na grupę, chcące poznać tajniki perswazyjnej mowy ciała i perswazyjnego języka prezentacji
    • osoby, które zawodowo zajmują się kontaktem z mediami
    • osoby, które w swojej pracy wykorzystują wystąpienia publiczne do osiągania celów zawodowych
    • osoby, które posiadają podstawowy warsztat wystąpień publicznych i chcą opanować więcej aspektów swojej autoprezentacji w kontakcie z odbiorcą

INNOWACJE

    • Każdy uczestnik otrzyma nagrany film z analizą własnego wystąpienia przez trenera prowadzącego na podstawie matrycy prezentacji
    • Dostęp do platformy edukacyjnej na której umieszczamy dodatkowe materiały szkoleniowe

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł 2: Przewodnik stada – jak zapanować nad wystąpieniami przed małą grupą? cz. 2

  • Budowanie autorytetu – narzędzia skutecznego wyrażania swoich postaw
    • Diagramy wartości – jak znaleźć i nazwać wartość, którą chcemy przekazać?
    • Drzewa decyzyjne – formułowanie celu prezentacji
    • Kreowanie wizerunku – jak wzbudzać uczucia zgodne z własną intencją?
  • Proces grupowy – mechanika małych grup i przełamywanie ich wewnętrznych barier
    • Formowanie się – budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia i zaciekawienie grupy
    • Etap burzy – przełamywanie oporów przed słuchaniem (radzenie sobie z tzw. efektem myślenia grupowego)
    • Normalizowanie – budowanie atmosfery efektywnego słuchania
    • Faza działania – call to action, jak przekonać słuchaczy do postępowania zgodnie z naszą intencją?

Moduł 2: Przewodnik stada – jak zapanować nad wystąpieniami przed małą

  • Zaawansowane sygnały niewerbalne świadczące o profesjonalizmie
    • Praca z ubiorem – jak uczynić ze stroju dodatkowy atut?
    • Gesty wskazujące na przekazywanie wiedzy
    • Gesty wskazujące na siłę i zaufanie
    • Gesty wskazujące na wspólnotę interesów
  • Dyskusje podczas spotkań – jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami ze słuchaczami?
    • Najczęściej stosowane techniki manipulacyjne oraz strategie radzenia sobie z nimi (odkrywanie aluzji, metoda szczepionki, technika wspólnego dobra etc.)
    • 7 skutecznych strategii obrony przed presją - jak obronić swoje granice, kiedy rozmówca wywiera presję?
    • Jak reagować, gdy nie znamy odpowiedzi na pytanie? Rodzaje zgody i dygresji w służbie wystąpień publicznych
  • Nagranie 1
    • nagranie krótkiej symulacji prezentacji wraz z serią pytań od publiczności w celu sprawdzenia indywidualnych umiejętności radzenia sobie z wystąpieniami przed małą grupą

Moduł 3: Wystąpienia jednostronne – jak radzić sobie z przemówieniem przed większym audytorium? (cz.1)

  • Przygotowanie planu wystąpienia
    • Jak sporządzać notatki i tworzyć konspekt wystąpienia?
    • Techniki planowania otwarcia i zamknięcia wystąpienia (formalne, wzniosłe, literackie, aktorskie)
    • Językowe mechanizmy przykuwania uwagi – presupozycje i wyrażenia oddziałujące na zmysły, czyli jak mówić, by nie stracić słuchacza?
  • Osiąganie planowanych efektów – jak sprawić, by słuchacz zadziałał po wystąpieniu?
    • Formułowanie calls to action – przykłady sugestii działania w wystąpieniach publicznych
    • Tworzenie sugestywnych obrazów w wystąpieniach publicznych – podstawy storytellingu (dramaturgia, wyraziste postaci, pozytywne przesłanie, próby, przemiana)
    • Odwoływanie się do wspólnych wartości w wystąpieniach publicznych – wykorzystywanie archetypów podczas prezentacji

Moduł 4: Wystąpienia jednostronne – jak radzić sobie z przemówieniem przed większym audytorium? (cz. 2)

  • Techniki selekcji i prezentacji danych – jak wybrać i przekazać najważniejsze informacje
    • Tworzenie infografik – zasady kumulowania danych w formach graficznych
    • Internetowe narzędzia tworzenia infografik – PiktoChart, Easil.ly
    • Zasady tworzenia prezentacji w formie pokazów slajdów
  • Multimedialne alternatywy dla pokazów slajdów – poza prezentacyjną strefą komfortu
    • Prezi – multimedialna, graficzna platforma tworzenia prezentacji na wystąpienia
    • PawToon – prezentacje multimedialne w formie krótkich filmów
    • SlideDog – rozwiązanie dla poszukujących sposobu pokazania różnych rodzajów dokumentów jednocześnie

Moduł 5: Savoir-vivre prezentacji biznesowej

  • Zasady poprawnego ubioru – komunikacja wizualna przez kolor i styl stroju
  • Wykorzystanie przestrzeni do wystąpienia – budowanie kontaktu i panowanie nad stresem dzięki ruchowi, praca ze wskaźnikami, odwoływanie się do prezentacji multimedialnej
  • Język prezentacji biznesowej – jak zwracać się do słuchaczy, by utrzymać ich zaufanie?
  • Zasady korzystania z konspektów i pomocy podczas wystąpień publicznych
  • Nagranie 2 – nagranie krótkiego wystąpienia wykorzystującego prezentację multimedialną i elementy storytellingu, celem nagrania jest przekazanie ciekawej historii odwołującej się do treści ukazanej na slajdzie i wpisanie tego, w temat merytoryczny wystąpienia

Moduł 6: Analiza nagrań

  • Uczestnicy wspólnie z trenerem przeanalizują swoje wystąpienia, by znaleźć błędy popełniane w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz pracy z audytorium. Uzyskane wskazówki pozwolą indywidualnie zarządzić obszarami wymagającymi dalszej pracy u każdego uczestnika szkolenia.

Wydarzenie poprowadzi:

Przemysła Kozak
Mistrz wystąpień publicznych

“Ed ut perspiciatis unde omnis iste natus
error sit voluptatem accusantium!”

Arystoteles

Psycholog, menedżer, trener biznesu i administracji publicznej. Absolwent podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Trenerów Pracowni Psychologicznej Elżbiety Sołtys. Licencjonowany trener programu „Spadochron” dla osób planujących karierę i zmieniających zawód. Specjalizuje się w obszarach związanych z budowaniem samouczących się organizacji, zarządzaniem zasobami ludzkimi, rozwojem menadżerskim i osobistym. Członek Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Biznesu oraz Zespołu ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw przy Prezydencie m.st. Warszawy.

Doświadczenia biznesowe :

Realizował projekty rozwojowe dla firm i instytucji publicznych w obszarach związanych z zarządza-niem zasobami ludzkimi i rozwojem pracowniczym (FISE, analiza potrzeb, przygotowanie projektu rozwojowego, szkolenia, doradztwo, ewaluacja). Posiada doświadczenie w sprzedaży B2B (Orange, Telekomunikacja Polska S.A.), oraz B2C (Grupa Aviva).

Certyfikaty :

  • Certyfikat trenera biznesu
  • Licencja trenerska programu „Spadochron” dla osób planujących karierę i zmieniających za-wód.
  • Dyplom ukończenia studiów podyplomowych Zarządzania Zasobami Ludzkimi (UW)

OPIEKUN KLIENTA

Adrian Seroczyński
Opiekun Klienta
  • 691495816
  • as@brainstream.pl