fbpx

Storytelling w sprzedaży – oczaruj swojego klienta

Storytelling w sprzedaży – oczaruj swojego klienta

Jak nie bać się o swój produkt czy nawet całą firmę, gdy wokół coraz szybciej wyrasta konkurencja, która równie mocno trafia do podobnego klienta? Trzeba się wyróżnić w sposobie budowania relacji z klientami.

Jak? O tym dowiesz się więcej na szkoleniu – Storytelling w sprzedaży – oczaruj swojego klienta.

Etykieta, logo, nazwa firmy nie wystarczą jednak, by skutecznie zapaść w pamięć klientów jako coś wyjątkowego. Za sprzedawcą / przedstawicielem firmy musi stać dobra historia, która angażuje i przyciąga do ciągłego kontaktu. Opowiadanie takich historii, storytelling, to podstawa tworzenia nowoczesnych strategii sprzedażowych, wizerunkowych, ale także produktowych i relacyjnych.

Podczas warsztatu omówiony zostanie proces powstawania opowieści jako narzędzia sprzedażowego od etapu poszukiwań najważniejszych wartości i wyróżników firmy, przez tworzenie fabuły opowieści, po poszukiwanie odpowiednich językowych form wyrazu w realiach uczestników szkolenia. Dzięki formie ćwiczeniowej każdy uczestnik będzie miał możliwość sprawdzenia, pod okiem trenera, swoich umiejętności budowania historii oraz budowania atrakcyjnych opowieści sprzedażowych.

Odkryj siłę relacyjnego podejścia do klienta poprzez opowiadanie inspirujących historii.

Nazwa szkolenia: Storytelling w sprzedaży – oczaruj swojego klienta

Data szkolenia:
CENA 890 zł

CEL SZKOLENIA

  1. Znajdziesz wyróżniki swojej firmy lub produktu, dzięki czemu skuteczniej spozycjonujesz się względem konkurencji
  2. Nazwiesz najważniejsze wartości wyznawane w firmie, dzięki czemu obierzesz konkretny kierunek rozwoju biznesowego
  3. Znajdziesz elementy historii firmy lub produktu, które można wykorzystać do budowania wyróżniającego się wizerunku
  4. Zwiększysz efektywność rozmów handlowych w swojej firmie przez oparcie ich o opowieści, które zbudują lepszy kontakt z klientem
  5. Zbudujesz bazę lojalnych klientów, którzy będą częściej wracać do firmy, która wyznaje podobne wartości do nich
  6. Nauczysz się w łatwy sposób tworzyć schematy opowieści o produkcie, wykorzystując narzędzie 4x4, dzięki czemu nauczysz swoich pracowników barwnie i sugestywnie mówić o ofercie

DLA KOGO

    • Sprzedawcy, którzy chcą, by ich oferty handlowe wyróżniały się na tle innych, a produkty zapadały na długo w pamięci konsumentów
    • Osoby odpowiedzialne za wizerunek firmy lub produktu, którzy chcą stworzyć markę „z duszą”
    • Osoby zainteresowane podniesieniem swoich umiejętności barwnego opowiadania o firmie i produkcie, by zwiększyć swoją siłę wpływu w kontaktach z klientami
    • Osoby zajmujące się tworzeniem strategii marketingowych, które poszukują skutecznych rozwiązań ułatwiających tworzenie unikatowego wizerunku firmy/produktu
    • Sprzedawcy chcący nauczyć się w jaki sposób budować kontakt z klientem, by maksymalnie pobudzać jego ciekawość produktu.

INNOWACJE

    • W trakcie szkolenia każdy uczestnik stworzy praktyczną historię sprzedażową do wykorzystania w kontakcie z klientem.

PROGRAM SZKOLENIA

Jak stworzyć atrakcyjną opowieść sprzedażową?

  • Marketing wartości w budowaniu silnej pozycji konkurencyjnej
    • Misja i wartości firmy - wprowadzenie do zagadnień budowania marki w oparciu o system wyznawanych wartości
    • Model prosumencki w kontakcie z klientem – jak zdobywać lojalnych klientów?
    • Oddziaływanie na klienta i jego intencje zakupowe – co decyduje o chęci zakupu?
    • case study: Campbell’s vs Progresso – analiza badań dotyczących intencji zakupowych na przykładzie dóbr ze zbudowaną historią produktu
  • Matryca wartości – narzędzie „drzewo marki”
    • Rozbiór na czynniki pierwsze – analiza firmy/produktu pod kątem wyznawanych wartości, wyróżników i osobowości
    • ćwiczenie: drzewo marki – wprowadzenie narzędzia identyfikacji wartości związanych z marką, porównanie wartości pożądanych przez klientów z reprezentowanymi w rzeczywistości przez firmę/produkt, tworzenie trzonu wartości do komunikowania z konsumentami; uczestnicy nauczą się poprawnie wyznaczać cele w obrębie wartości w komunikacji w konsumentami, identyfikować prowadzone działania potwierdzające wyznawany system wartości

Bohaterowie w budowaniu marki – jak wykorzystać autentyczne zdarzenia z historii firmy do stworzenia opowieści o pochodzeniu

  • Historie założycielskie
    • rozpoznawalne postaci z firmy – osobowościowe wyróżniki na tle konkurencji, jak wykorzystać historie pojedynczych osób do tworzenia opowieści?
    • historie założycielskie jako „storytelling bez opowiadania” – eksponowanie wybitnych sylwetek jako historie z pośrednim przedstawianiem wartości,
    • case study: Bill Gates i Paul Allen, Steve Jobs – mitologia współczesności, jak jedna osoba może być synonimem całej firmy?
  • Bieżąca działalność – akcja w Twojej historii
    • Case study: Anita Roddick i Body Shopprzykład marki budującej historie wokół codziennych pragmatycznych decyzji biznesowych, spójność i konsekwencja jako najistotniejsze wyznaczniki skutecznej historii,
    • ćwiczenie: wehikuł czasu – symulacja reakcji na przełomowe sytuacje w firmie, tworzenie historii potwierdzających słuszność podejmowanych decyzji, budowanie ciągłości i tradycji marki
  • Toposy i archetypy storytellingu w biznesie – rodzaje, typologia, rozpoznawanie w praktyce
    • Funkcje archetypów w biznesie – tworzenie automatycznych skojarzeń ze znanymi motywami kulturowymi, czyli jak powiedzieć milion słów wypowiadając tylko jedno
    • case study: everyman z Tesco, mędrzec i błazen Orange – brand heroes jako archetypy, skuteczność korzystania z charakterystycznych postaci w komunikacji z klientem, intermedialność „maskotek firmy”, czyli jak dobrze stworzony bohater przedostaje się do internetu i mediów?
  • Osobowość marki –spójna komunikacja przez postaci opowieści
  • Ćwiczenie – uczestnicy nauczą się budować koncepcję opisu osobowości marki na podstawie wybranych przez siebie archetypów odwołujących się do reprezentowanych przez firmę/produkt wartości

Język opowieści – lingwistyczne wyznaczniki sugestywnych opowieści biznesowych

  • Podstawowe zasady tworzenia złożonych historii
    • Schemat opowieści: konflikt, misja, charakterystyczne postaci, wyzwania, przemiana, morał, dramaturgia;
    • presupozycje i wyrażenia wprowadzające – mechanizmy językowe ułatwiające tworzenie sugestywnych opowieści
    • case study: Snickers, Spirte jak firmy wykorzystują schemat bajki do tworzenia sugestywnych komunikatów
  • Storytelling w praktyce
  • Ćwiczenie: 4x4uczestnicy wykorzystają narzędzie macierzy QUAD do stworzenia schematu opowiadania o swojej firmie/produkcie, wykorzystując szesnaście słów-kluczy. Za pomocą narzędzia QUAD uczestnicy będą w stanie znaleźć niepowtarzalne, bogate językowo sposoby opowiedzenia o swojej ofercie odwołując się do znanych symboli, a przez to zwiększą swoją siłę przekazu

Wydarzenie poprowadzi:

GRZEGORZ TOMASZEWSKI
TRENER I DZIENNIKARZ Z ZAWODU- MÓWCA, AKTOR I KONFERANSJER Z POWOŁANIA

“Ed ut perspiciatis unde omnis iste natus
error sit voluptatem accusantium!”

Arystoteles

Szkolenia prowadzę od ponad 14 lat. Moją specjalnością są warsztaty z komunikacji interpersonalnej i publicznych wystąpień. Pomagam uczestnikom w rozwijaniu kluczowych umiejętności prezenterskich.

Doświadczenie zawodowe

  • Przeprowadziłem ponad 1000 dni warsztatów dla pracowników: AXIImmo, Asseco, Agencji Rynku Rolnego, Banku Gospodarstwa Krajowego, Bayer, BGŻ BNP Parribas, BZ WBK, Budmech, Daftcode, H+H, Inter TUW S.A., Innogy Polska, Insert, KGHM, PGE, PGNiG, PLAY, TP Internet, Telekomunikacji Polskiej, ZUS-u, Vectry).
  • Byłem konferansjerem podczas konferencji, spotkań biznesowych, targów oraz eventów zamkniętych i plenerowych organizowanych m.in. przez: Aviva, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, McKinnsey, NC+, Polbank, RWE Polska, Sferia, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego SMB, Vectra, White Crane.
  • Występowałem na wielu scenach kabaretowych (ponad 500 występów w całej Polsce).
  • Byłem scenarzystą, aktorem i reżyserem filmów korporacyjnych i reklamowych.

OPIEKUN KLIENTA

Adrian Seroczyński
Opiekun Klienta
  • 691495816
  • as@brainstream.pl