fbpx

Chcesz być bossem czy liderem ?

Chcesz być bossem czy liderem ?

„Jeśli biorę odpowiedzialność za was wszystkich tu zebranych – to jestem liderem. Ale jeśli będę ciekaw, co jest za rogiem mojej firmy, zainteresuję się, czy nie ma tam kogoś , to już jestem przywódcą“

Warsztat nowoczesne przywództwo w praktyce menedżera łączy praktyczne podejście biznesowe wdrażania przywództwa w pracę z zespołem, wyposaża uczestników szkolenia w praktyczne narzędzia osiągania celów biznesowych a także pozwala w realiach szkolenia wypracować praktyczne rozwiązania do wdrożenia z pracownikami.

Nazwa szkolenia: Chcesz być bossem czy liderem ?

Data szkolenia: 27 lutego 2019 - 28 lutego 2019
CENA 890 zł

CEL SZKOLENIA

  1. Poznasz praktyczne aspekty przywództwa w zarządzaniu zespołem
  2. Dowiesz się jak osiągać założone rezultaty biznesowe i realizować plany
  3. Przećwiczysz jak przekonywać i motywować podwładnych w trakcie rozmowy o planach i efektach
  4. Dowiesz się jak rozmawiać z podwładnymi, by zachęcić ich do szukania rozwiązań
  5. Dowiesz się w jaki sposób monitorować pracę podwładnych w sposób motywujący do zmiany i rozwoju
  6. Zdobędziesz wiedzą budowania postawy zaangażowania i odpowiedzialności u podwładnych
  7. Poznasz swój własny styl przywództwa oraz jego szanse i zagrożenia

DLA KOGO

    • managerowie, którzy chcą wymieniać się doświadczeniem ze stanowisk zarządczych
    • managerowie, którzy chcą poznać praktyczne podejście do przywództwa w zarządzaniu zespołem
    • managerowie, którzy chcą wypracować nowe podejście w zarządzaniu własnym zespołem
    • managerowie, którzy chcą zwiększać efektywność swoich pracowników przez budowanie atmosfery miejsca pracy
    • osoby zarządzające zespołami szukające inspiracji oraz praktycznej wiedzy w zakresie przywództwa

INNOWACJE

    • Dostęp do platformy edukacyjnej na której umieszczamy dodatkowe materiały szkoleniowe w zakresie przywództwa
    • Indywidualna diagnoza testem stylów przywództwa oraz omówienie wyników z każdym uczestnikiem przez trenera prowadzącego
    • Wypracowanie dobrych praktyk oraz wdrożenie działań w zakresie przywództwa w zespole.

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł 1. Kluczowe zadania menedżera w organizacji

  • Analiza funkcjonowania organizacji na czterech poziomach
  • Cztery obszary działania lidera w organizacji
  • Dojrzałość lidera – adekwatna diagnoza źródeł barier w organizacji
  • Nowoczesne podejście do przywództwa w organizacji.
  • Rola przywództwa w efektywnym zarządzaniu zespołem.

Moduł 2. Założenia przywództwa w praktyce- jak osiągnąć sukces?

  • Równowaga pomiędzy zasobami, rezultatami a odpowiedzialność menedżerska
  • Planowanie zgodne z łańcuchem: Rezultat – Działania – Zasoby
  • Reguła SMART w myśleniu o indywidualnych planach
  • Cykl komunikacji zadaniowej: planowanie, monitorowanie, ocena

Moduł 3. Rozmowa o planach – skuteczność bez nacisku i dominacji

  • Cele menedżerskie w rozmowie planującej
    • Rezultat i jego plan realizacyjny
    • Czytelność zadań i sposobów ich wykonania
  • Osiągalność rezultatu – wspólne zadanie szefa i podwładnego
  • Struktura rozmowy planującej – logika poruszanych zagadnień
  • Komunikacyjne narzędzia dobrej rozmowy planującej

Moduł 4. Monitorowanie – wspieranie w poszukiwaniu rozwiązań

  • Monitorowanie a kontrola
  • Cele skutecznego monitorowania
    • Dbałość o rezultat – zwiększanie prawdopodobieństwa jego osiągnięcia
    • Budowanie zadaniowej odpowiedzialności podwładnego
  • Struktura rozmowy monitorującej – logika poruszanych zagadnień
  • Komunikacyjne narzędzia monitorowania

Moduł 5. Ocenianie rezultatu – wspólne wnioski na przyszłość

  • Cele menedżerskie w rozmowie oceniającej
    • Odbiór zadania i jakości jego wykonania
    • Ocena postawy podwładnego i współpracy z szefem
  • Menedżerska informacja zwrotna w rozmowie oceniającej
  • Struktura rozmowy oceniającej – logika poruszanych zagadnień

Moduł 6. Czynniki sukcesu w pracy menedżera

  • Dyrektywność czy orientacja na relacje z ludźmi?
  • Umiejętność diagnozy etapu rozwoju pracownika
  • Elastyczność i efektywność stosowanego stylu zarządzania
  • Cztery style zarządzania wg K. Blancharda - wybór czy konieczność?
  • Zachowania efektywne i nieefektywne w czterech stylach zarządzania
  • Jak wdrożyć przywództwo w praktyce biznesowej? – przykłady dobrych praktyk

Moduł 7. Przywództwo w praktyce menedżerskiej

  • Dojrzałe przywództwo – połączenie koncepcji Zarządzania Sytuacyjnego i praktyki Zarządzania Zorientowanego na Rezultaty (ROM)
  • Specyfika działania menedżera w czterech stylach zarządzania
  • Case study uczestników szkolenia
  • Test stylów przywództwa

Moduł 8. Nowoczesne koncepcje motywacji

  • Określenie czynników demotywujących i sposobów przeciwdziałania im
  • Metafory motywowania
  • Skuteczność kar i nagród
  • Czynniki motywujące i demotywujące wg F. Herzberga dzisiaj
  • Rozumienie potrzeb pracowników jako drogowskaz w wyborze sposobów motywowania wg DNA Motywacyjnego

Moduł 9. Motywowanie w praktyce kierowania ludźmi

  • Pochwała indywidualna i zespołowa
  • Prawa motywowania wg R.Denny’ego i praktyczne ich zastosowanie - autodiagnoza
  • Bank skutecznych sposobów motywowania pozafinansowego
  • Koło krytyki wg Schoena

Wydarzenie poprowadzi:

Iwo Konopek
Trener

“Mądry nigdy się nie gniewa. “

Cyceron

Trener, rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, coach, socjolog i pedagog. Specjalista od rozwoju osobistego i szkoleń managerskich. Prowokator zmian i inspirator do działania.  Kreator wizerunku, trener autoprezentacji.

Doświadczenia menadżerskie budowałem kierując zespołami w kilku firmach. Były to zespoły sprzedażowe lub projektowe w takich organizacjach jak Empik czy Telbridge.

Od 7 lat niemal bez przerwy spotykam się na sali szkoleniowej z kadra zarządzającą różnych firm i organizacji.

Naliczyłem niemal 700 dni pracy na sali w obszarach menadżerskich.

Szczególnie mocno przywiązany jestem do koncepcji K. Blancharda oraz P. Lencioniego.

Doświadczenie trenerskie budował zaczynając od korporacji i firm sieciowych (Empik Sp. z o.o., Poczta Polska, Orange, Telbridge Sp. z o.o.), poprzez firmy sektora MŚP, na jednostkach sektora publicznego kończąc. Autor warsztatów rozwojowych wykorzystujących techniki parateatralne. Założyciel i lider kabaretu Pojutrze oraz teatru ulicznego Dialog. Współautor warsztatów teatru improwizacji dla trenerów. Prowokator i improwizator. Prywatnie pasjonat gotowania, teatru i żeglarstwa. Mistrz abstrakcyjnego, sarkastycznego humoru, podchwytliwych pytań i zagadek, kamiennej twarzy i mrugnięcia okiem. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz Akademii Trenerów Biznesu.

  • Rekomendacja Trenera Warsztatu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
  • Absolwent „Akademii Trenera Biznesu” Laboratorium Arkanów Biznesu
  • Absolwent studiów „Trener i menadżer ds. szkoleń” Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
  • Ponad 1000 dni na sali szkoleniowej

Charakter pracy:

W czasie szkolenia  bazuje na interakcjach zachodzących pomiędzy uczestnikami, dodając wiedzę
i doświadczenie trenerskie, poszukuje możliwości zastosowań wypracowanych wniosków w środowisku zawodowym uczestników. Jego szkolenia to w 60% czasu doświadczenia , w 20% emocje, w 20% wiedza twarda. Ten sposób podziału czasu pracy uwzględnia prawidłowości procesu grupowego według Lewina  i prawidłowości uczenia się ludzi dorosłych według Kolba. Umożliwia on zdobycie umiejętności, efektywne przyswojenie wiedzy oraz ukształtowanie pozytywnej postawy wobec przedmiotu szkolenia, co jest warunkiem niezbędnym do wdrożenia nowych umiejętności i treści w rzeczywistym środowisku pracy.

OPIEKUN KLIENTA

Adrian Seroczyński
Opiekun Klienta
  • 691495816
  • as@brainstream.pl